Alliance Opzet GW2NL
17 berichten
• Pagina 1 van 1
- Dagoh
- Beheerder
-
- GW2 ID: Dagoh.3482
- Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]
Alliance Opzet GW2NL

Introductie
In deze post zal globaal de opzet van het GW2NL alliance programma worden beschreven. Dit zal gedaan worden aan de hand van de volgende punten te behandelen:
• De doelstelling
• Wat bied de alliance en wat bied de community?
• Guilds invulling
• Leiding en bestuur
• Alliance Regels
• Aansluiten bij alliance
De doelstelling
Bij de doelstelling is het belangrijk dat opgelet moet worden wat de doelstelling van GW2NL als community is en als alliance. Daarom zal dit nu voor eens en altijd duidelijk gemaakt worden:
Doelstelling GW2NL community:
De GW2NL community is opricht met het doel de grootste community voor Nederlandstalige te zijn. Iedereen is welkom op deze community en je maakt niet deel uit van een guild of iets dergelijks. Het is zo de bedoeling de Nederlandstaligen die Guild Wars 2 spelen dichter bij elkaar te brengen.
Doelstelling GW2NL alliance:
GW2NL wil als alliance bereiken dat guilds gaan samenwerken binnen Guild Wars 2, denk hierbij aan WvW. Echter is de in game functie voor alliances in Guild Wars 2 niet meer beschikbaar en daar zal GW2NL het medium in zijn. (Lees hier meer over in punt 3)
Wat bied de alliance en wat bied de community?
Zoals eerder duidelijk gemaakt moet er verschil tussen deze zijn.
Community
Als community zal GW2NL uiteindelijk verschillende dingen bieden. Bijv. zal er de mogelijkheid zijn guides te posten en te lezen binnen de community ook kunnen tactieken en builds voor zowel PvE, PvP en WvW besproken worden. GW2NL zal als community ook events gaan houden. (zo had je bijv. het hosten van een district onder Canthan New Year in Guild Wars 1) En natuurlijk zal GW2NL ook de optie gaan bieden om items te verkopen via de community, guilds te promoten en ook zullen guilds de mogelijkheid een apart forum voor de guild aan te vragen, het topic om dit aan te vragen is hier te vinden .Ook zal de community een Teamspeak server tot beschikking stellen.
Alliance
Alle opties van de GW2NL community zijn natuurlijk ook beschikbaar voor de alliance guilds die op onze community/forum rond hangen. Echter wat exclusief voor de alliance zal worden is dat er een gedeelte op het forum komt waar alleen mensen die binnen de alliance zitten toegang tot hebben. In dit gedeelte zal ondermeer besproken worden waarneer WvW ondernomen zal worden en de mogelijk gegeven worden om Cross-guild PvP en PvE groepen te maken. Ook zal een apart gedeelte voor alle guild leaders/officers zijn, zodat hier problemen, ideeën of overig besproken kan worden.
Guilds Invulling
Zonder guilds is de GW2NL alliance natuurlijk niets. Vanuit GW2NL is een plan bedacht om zo goed mogelijk guilds te kiezen. Iedere guild mag toetreden tot de GW2NL alliance, zolang ze maar Nederlandstalig zijn.
Via de GW2NL community zullen guilds zich kunnen aanmelden. Het kan echter ook voorkomen dat GW2NL guilds op de hoogte stelt van de aanwezigheid van de alliance. Nadat een guild is gekozen zal besproken worden of er mogelijkheid voor deze guild is om toe te treden. Als dit van toepassing is zal de guild een maand proeftijd hebben binnen de alliance, om te kijken of beide kanten het als positief bevinden. Als dit zo zal zijn zal er een definitieve toetreding zijn. Onder deze maand proeftijd zullen guilds toegang hebben tot het alliance gedeelte, maar zullen ze geen invloed hebben op besluiten die gemaakt worden.
Voor WvW zal er ook een GW2NL guild zijn op deze manier kunnen members switchen naar deze guild onder WvW als dit gewenst is. Zo kan als alliance een fort overgenomen worden. Deze guild zal zich eerst alleen maar richting op WvW bonussen met influence, zodat we hier zo strek mogelijk in zijn. Echter mogen members ook gewoon PvE events doen terwijl ze GW2NL representen. Maar mocht je niet willen joinen maar jou guild toch deel uitmaakt van de alliance mag je natuurlijk nog steeds mee.
Leiding en bestuur
Alle guilds hebben 1 stem binnen de alliance, welke gebruikt kan worden voor het bijv. toetreden van nieuwe guilds. Deze stemming zal plaatsvinden in een guild leader gedeelte, tot dit gedeelte zal degene die stemrecht heeft toegang hebben, echter mogen er nog 2 extra mensen van een guild toegang tot dit gedeelte hebben. Op deze manier kan er gewoon gediscussieerd worden door meerdere uit een guild. Op deze wijze kan ook het stemrecht doorgegeven worden tussen deze personen, zodat als de 'stemmer' op vakantie is deze zijn stemrecht tijdelijk kan afstaan.
De meeste besluiten zullen plaats vinden d.m.v. een poll in het leader gedeelte. Zo kunnen onnodige vergaderingen voorkomen worden.
Voor sommige besprekingen zullen er echter wel vergaderingen plaatsvinden en omdat wij verwachten dat er uiteindelijk veel guilds bij de GW2NL alliance zullen zitten zullen deze vergaderingen zeer snel onoverzichtelijk worden en erg lang duren. Daarom zullen er guild vertegenwoordigers zijn, deze vertegenwoordigers zullen voor een guild spreken onder een vergadering. Het is de taak van een vertegenwoordiger om contact te hebben met de verschillende guild leaders/stemmers die hun mening willen geven. De vertegenwoordigers zullen meerdere guilds onder zich krijgen om de meningen door te geven. Waarneer de huidige vertegenwoordigers teveel guilds onder zich krijgen zal er naar een volgende vertegenwoordiger gezocht worden. De huidige vertegenwoordigers zijn:
• killo
• Nivix
• Hells
• Berelain
• Saraphan
Guilds zullen onderverdeelt worden onder deze vertegenwoordigers, mocht er echter voorkeur zijn voor een vertegenwoordiger dan kan dit geuit worden en zal gekeken worden of dit mogelijk is.
Een vergadering kan bijv. plaatsvinden waarneer er geen besluit kan gemaakt worden d.m.v. meerdere polls. Of waarneer er een dringend of ernstig geval geconstateerd is.
Alliance Regels
De alliance regels zijn hetzelfde als de regels die hier op het forum gelden, echter zullen er zeer binnenkort nog extra regels voor Teamspeak volgen.
Aansluiten bij alliance
Je kunt je aansluiten bij de GW2NL alliance door in dit topic je aanvraag te posten.
- Insaniac
- Veteraan
-
- GW2 ID: Insaniac.9214
Re: Alliance Opzet GW2NL
Kan je er ook in als je niet in een guild zit?
- Berelain
- Moderator
-
- GW2 ID: Berelain.2308
In principe vragen we je om bij een van de guilds aan te sluiten. Het is een alliance van verschillende guilds. Als individue kun je niet volledig joinen (zie leiderschaps gedeelte alliance opzet waarom)
Maar aangezien je in gw2, 3 guilds kan joinen, zal het eerst genoemde geen probleem moeten opleveren. Je kan natuurlijk ook je eigen guild maken en deze aanmelden voor de alliance.
Maar aangezien je in gw2, 3 guilds kan joinen, zal het eerst genoemde geen probleem moeten opleveren. Je kan natuurlijk ook je eigen guild maken en deze aanmelden voor de alliance.
Oink Oink Oink
- SQuarp
- Avonturier
- GW2 ID: SQuarp.4081
- Guild: Ownage of the Dutch Lions
Insaniac kan toch gewoon in de alliance guild gaan als hij wel deel wilt uitmaken van de alliance maar zelf geen guild heeft?
Al heeft hij dan geen directe inbreng/stemrecht omdat hij geen guild representeert (alleen de Guild/Alliance)
Al heeft hij dan geen directe inbreng/stemrecht omdat hij geen guild representeert (alleen de Guild/Alliance)
Ik ben verheugd over de opzet en benieuwd naar het resultaat. Tot nu toe heb ik nog geen guild maar dat heeft te maken met dat een reallife vriend en ik hebben gezegd dat wij pas na de release een guild gaan joinen. Verder lijkt het mij logisch dat je een guild gaat zoeken Insaniac, zonder guild is het spel in het begin nog wel leuk maar een guild is echt een toevoeging om te blijven spelen.
- Insaniac
- Veteraan
-
Stealth schreef: Verder lijkt het mij logisch dat je een guild gaat zoeken Insaniac, zonder guild is het spel in het begin nog wel leuk maar een guild is echt een toevoeging om te blijven spelen.
Ja maar ik ken niet echt veel mensen die een guild hebben of gw2 speelt.
Ik heb ondertusse al bij LJ aangevraagt, maar ik heb het via GW2nl bericht gedaan en niet via hun forum want ik heb een of ander probleem om me er in te regristreren.
- Berelain
- Moderator
-
- GW2 ID: Berelain.2308
Insaniac schreef:Stealth schreef: Verder lijkt het mij logisch dat je een guild gaat zoeken Insaniac, zonder guild is het spel in het begin nog wel leuk maar een guild is echt een toevoeging om te blijven spelen.
Ik heb ondertusse al bij LJ aangevraagt, maar ik heb het via GW2nl bericht gedaan en niet via hun forum want ik heb een of ander probleem om me er in te regristreren.
Dan moet je Sjeng even een PM sturen, dan komt het allemaal goed
Oink Oink Oink
- Insaniac
- Veteraan
-
Berelain schreef:Insaniac schreef:Stealth schreef: Verder lijkt het mij logisch dat je een guild gaat zoeken Insaniac, zonder guild is het spel in het begin nog wel leuk maar een guild is echt een toevoeging om te blijven spelen.
Dan moet je Sjeng even een PM sturen, dan komt het allemaal goed
Heb ik trouwens gedaan
- Insaniac
- Veteraan
-
Geen GW2nl guild meer zoals in de beta?
Wel een GW2 guild voor WvW, maar dan met deze allianceopzet. Members uit de allianceguilds kunnen GW2nl joinen als WvW guild (2e guild representative)
- Insaniac
- Veteraan
-
Hells schreef:Wel een GW2 guild voor WvW, maar dan met deze allianceopzet. Members uit de allianceguilds kunnen GW2nl joinen als WvW guild (2e guild representative)
Srry maar dit snap ik echt niet :s
- Horst
- Moderator
-
- GW2 ID: horstyv.2587
- Guild: Draconian Times [DT]
Je kan meer dan één guild vertegenwoordigen:
bijvb: 1 voor PvE, daar doe je lekker je eigen ding met je main charr
2e dan voor WvWvW als lid van de Gw2nl alliance guild om samen doelen in WvWvW te bereiken
3e dan voor bijvb gestructureerde PvP te doen
bijvb: 1 voor PvE, daar doe je lekker je eigen ding met je main charr
2e dan voor WvWvW als lid van de Gw2nl alliance guild om samen doelen in WvWvW te bereiken
3e dan voor bijvb gestructureerde PvP te doen
Life is about, Living it from the heart!!
www.DraconianTimes.eu
www.DraconianTimes.eu
Is het dan niet handig om het zo in te delen:
- De guild waar je in zit (die ook bij de alliance zit)
- De alliance zelf (als een guild dus)
- Extra guild voor andere zaken
- DhrRob
- Veteraan
-
- GW2 ID: Deheerrob.4978
Lylasz schreef:Is het dan niet handig om het zo in te delen:
Dit. Maar lijkt mij lastig omdat sommige guilds moeilijk doen over representen.. Aangezien je dan toch een flink aantal punten mist. Andersom etzelfde voor de alliance, die kan nooit genoeg punten krijgen om een perfecte WvW basis te creëeren.
- Dagoh
- Beheerder
-
De alliance guild zal The Dutch Alliance [NL] gaan heten. Deze zal wel waarschijnlijk tijdelijk zijn, omdat er altijd nog geruchten gaan over de komende alliance functie.
- DhrRob
- Veteraan
-
- GW2 ID: Deheerrob.4978
Zijn er verder regels aan verbonden omtrent het representen van je guild/alliance?
Kan me voorstellen dat als iedereen de alliance represent, we onwijs veel punten krijgen, maar er guilds zijn die het hier niet mee eens zijn(?)
Kan me voorstellen dat als iedereen de alliance represent, we onwijs veel punten krijgen, maar er guilds zijn die het hier niet mee eens zijn(?)
- Dagoh
- Beheerder
-
Er zijn geen regels, echter zal deze guild zich in eerste instantie alleen maar richten op WvW bonussen. En daarmee dus wellicht voordeel bieden op een guild die ook PvE gericht is.
17 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Informatie GW2NL Alliance