Videokaart
16 berichten
• Pagina 1 van 1
- busa_nickq
- Avonturier
-
- GW2 ID: busaQ.9760
- Guild: Dutch Doom Brigade
Videokaart
goedeavond,
ik ga binnenkort voor een nieuwe/andere pc kijken. de reden is dat de mijne het heeft begeven(na minimaal 6 jaar). nu zie ik dus een leuk dingetje staan bij alternate dat een i3 is met intel hd graphics 2000. is het nou met die videokaart een beetje leuk om gw2 op te spelen?
zoiezo wil ik er later wel een andere videokaart in douwen maar ben maar een student dus zit erg beperkt met me geld. het is een kast pc dus stapje voor stapje kan ik er later nieuwe hardware in doen.
voorderest zijn de specificaties van de pc die ik vond:
• Intel® Core™ i3-2120 (3,3 GHz)
• 8 GB DDR3 geheugen
• 1 TB harddisk
• Grafische chip Intel® HD Graphics 2000
voor als er meerdere geinterreseerden zijn, hij staat bij Alternate te Ridderkerk/Barendrecht
groetjes
busa_nickq
ign: Emerion Spell
Guild: Dutch Doom Brigade
ik ga binnenkort voor een nieuwe/andere pc kijken. de reden is dat de mijne het heeft begeven(na minimaal 6 jaar). nu zie ik dus een leuk dingetje staan bij alternate dat een i3 is met intel hd graphics 2000. is het nou met die videokaart een beetje leuk om gw2 op te spelen?
zoiezo wil ik er later wel een andere videokaart in douwen maar ben maar een student dus zit erg beperkt met me geld. het is een kast pc dus stapje voor stapje kan ik er later nieuwe hardware in doen.
voorderest zijn de specificaties van de pc die ik vond:
• Intel® Core™ i3-2120 (3,3 GHz)
• 8 GB DDR3 geheugen
• 1 TB harddisk
• Grafische chip Intel® HD Graphics 2000
voor als er meerdere geinterreseerden zijn, hij staat bij Alternate te Ridderkerk/Barendrecht
groetjes
busa_nickq
ign: Emerion Spell
Guild: Dutch Doom Brigade
Hakuna matata
- darkpasion
- Pionier
-
- GW2 ID: ravagers.5294
- Guild: paradox knights
Re: Videokaart
die videokaart is niet goed voor gw2
zelf heb ik een NVIDIA GeForce GT 430 en daarmee kan ik redelijk mooie graphics ( kan hem gelukkig nog uitbreiden naar 2000 mb^^ maar deze kaart is redelijk goed ( deze hele pc trouwens ) kost rond de € 1300 dus valt wel mee
zelf heb ik een NVIDIA GeForce GT 430 en daarmee kan ik redelijk mooie graphics ( kan hem gelukkig nog uitbreiden naar 2000 mb^^ maar deze kaart is redelijk goed ( deze hele pc trouwens ) kost rond de € 1300 dus valt wel mee
- SwaggerTini
- Avonturier
-
Hoeveel waardeloos advies kan er gegeven worden.
Ja je kan met die videokaart goed spelen zonder framedrops als je alles op low zet.
Hou er rekening mee dat je dan wel de reflectie en schaduw moet uitzetten.
Verder is de procesor en ram geheugen meer dan voldoende.
Als je er misschien rond de 80 euro bij kan leggen zou je een videokaart kunnen kopen die op medium/high alles afspeelt.
Dan heb jij een bottleneck in je pc zitten waar je bang van wordt. Een pc van €1300 heb je een complete game pc voor met hele goede onderdelen. Die videokaart van jou is misschien nieuw niet meer dan €35 en is daarmee een low end graphic card dus die zal net zo goed zijn als die intel 2000. Ik denk dat je de prijs 2x zo duur hebt gemaakt of je moet 1 van de betere i7 procesor hebben, maar dan koop je ook meteen een goede videokaart als je toch geld hebt voor een i7.
Ja je kan met die videokaart goed spelen zonder framedrops als je alles op low zet.
Hou er rekening mee dat je dan wel de reflectie en schaduw moet uitzetten.
Verder is de procesor en ram geheugen meer dan voldoende.
Als je er misschien rond de 80 euro bij kan leggen zou je een videokaart kunnen kopen die op medium/high alles afspeelt.
darkpasion schreef:die videokaart is niet goed voor gw2
Dan heb jij een bottleneck in je pc zitten waar je bang van wordt. Een pc van €1300 heb je een complete game pc voor met hele goede onderdelen. Die videokaart van jou is misschien nieuw niet meer dan €35 en is daarmee een low end graphic card dus die zal net zo goed zijn als die intel 2000. Ik denk dat je de prijs 2x zo duur hebt gemaakt of je moet 1 van de betere i7 procesor hebben, maar dan koop je ook meteen een goede videokaart als je toch geld hebt voor een i7.
€1300 voor een nieuwe pc weinig vinden is subjectief, maar ik heb een maand geleden een nieuwe pc van net €500 gekocht en ik kan alles op max draaien met gemiddeld 45 fps. Daarnaast geeft TS aan dat hij een beperkt budget heeft dus de post van Darkpasion kunnen we denk ik wel afdoen als pure interessant-doenerij, geeft verder niet. Verder ben ik het met SwaggerTini eens. Je kunt ook heel goed op marktplaats kijken voor tweede hands onderdelen, staat echt vaak leuk spul voor nog leukere prijzen op. Moet je natuurlijk een beetje weten wat je zoekt.
- busa_nickq
- Avonturier
-
heey goedemorgen,
nou me pc is samengesteld en ik ben op dit gekomen:
Behuizing Cooler Master Centurion 5II
Voeding Zalman ZM600-GT 600 Watt
Moederbord MSI 970A-G46
Processor Amd FX-6100 300 MHZ Six Cor 3300 MHZ
Geheugen Corsair 16GB DDR3-1333 kit
Videokaart Club 3D Nvidea GeForce GTX 660 2048 MB
Harde schuif Western Digital WD10EALX (SATA 600, Caviar Bleu)1TB
Dvd Brander LiteOn IHAS122
+ wifi + gaming muis + gaming toetsenbord)
iemand met een beetje ervaring over deze (voornamelijk) grafische kaart en processor met guild wars 2? ik denk dat de 16 gb werkgeheugen wel genoeg is. hoop dat ik hiermee toch wel een beetje gw2 leuk kan spelen
(voor de geinteresseerde, deze instellingen koste me met een totale prijs van 761 euro)
nou me pc is samengesteld en ik ben op dit gekomen:
Behuizing Cooler Master Centurion 5II
Voeding Zalman ZM600-GT 600 Watt
Moederbord MSI 970A-G46
Processor Amd FX-6100 300 MHZ Six Cor 3300 MHZ
Geheugen Corsair 16GB DDR3-1333 kit
Videokaart Club 3D Nvidea GeForce GTX 660 2048 MB
Harde schuif Western Digital WD10EALX (SATA 600, Caviar Bleu)1TB
Dvd Brander LiteOn IHAS122
+ wifi + gaming muis + gaming toetsenbord)
iemand met een beetje ervaring over deze (voornamelijk) grafische kaart en processor met guild wars 2? ik denk dat de 16 gb werkgeheugen wel genoeg is. hoop dat ik hiermee toch wel een beetje gw2 leuk kan spelen
(voor de geinteresseerde, deze instellingen koste me met een totale prijs van 761 euro)
Hakuna matata
- Xerion
- Veteraan
-
- GW2 ID: Xerion.8014
- Guild: Kalevala [Kale]
Daar ben je de eerste komende tijd mooi zoet mee, Gefeliciteerd.
16 GB is beetje overkill. Maar ja geheugen kost geen drol tegenwoordig, so why not??.
Voor de rest leuk systeempje om alles uit GW2 te kunnen halen.
Veel plezier ermee !
16 GB is beetje overkill. Maar ja geheugen kost geen drol tegenwoordig, so why not??.
Voor de rest leuk systeempje om alles uit GW2 te kunnen halen.
Veel plezier ermee !
Commander Xerion The Fierced
Guild: Kalevala [Kale] en Mend Body And Us [WeGe]
Server: Far Shivepreaks
Guild: Kalevala [Kale] en Mend Body And Us [WeGe]
Server: Far Shivepreaks
- busa_nickq
- Avonturier
-
dankje, moet hem alleen nog ff in elkaar zette. dus binnen kort ga ik knallen!
Hakuna matata
- Kootje
- Veteraan
-
- GW2 ID: Kootje.9271
- Guild: Dutch Finest [DUF]
Voor een klein bedrag heb je idd een vid card waar je mee op medium kan spelen, een fatsoenlijke budgetvideokaart is zo duur nog niet. En het geeft je meer plezier als je met iets hogere settings kan spelen....
En @busa: Rawwwrrrrr
En @busa: Rawwwrrrrr
"Can you imagine what I would do if I could do all I can?" - Sun Tzu
- Eenmansrel
- Avonturier
-
- Guild: Running Amok [Amok]
erg leuk systeem precies wat ik zou aanbevelen als je een gamesysteem voor zo min mogelijk geld wilt.
processor is wat zwakker als de mijne en de videokaart is stukken sterker en ik kan het spel ook voluit draaien.
processor is wat zwakker als de mijne en de videokaart is stukken sterker en ik kan het spel ook voluit draaien.
- busa_nickq
- Avonturier
-
Eenmansrel schreef:processor is wat zwakker als de mijne en de videokaart is stukken sterker en ik kan het spel ook voluit draaien.
Oke nou klinkt als dat het wel goed gaat komen zodra die in elkaar staan. Draai jij zelf op een 8 core of op wat voor manier is je processor sterker?
Hakuna matata
- SwaggerTini
- Avonturier
-
busa_nickq schreef:Eenmansrel schreef:processor is wat zwakker als de mijne en de videokaart is stukken sterker en ik kan het spel ook voluit draaien.
Oke nou klinkt als dat het wel goed gaat komen zodra die in elkaar staan. Draai jij zelf op een 8 core of op wat voor manier is je processor sterker?
windows support sowieso geen 8 cores, maar er is niks mis met je processor
- Horst
- Moderator
-
- GW2 ID: horstyv.2587
- Guild: Draconian Times [DT]
Met dat systeempje kan je best wel een eind lekker gamen. In onze tweede pc steekt ook een AMD processor, het modelletje hoger dan de jouwe (FX-8120) en een gelijkaardige setup.
Windows 7 ondersteunt trouwens wel 8 cores Swaggertini.
Life is about, Living it from the heart!!
www.DraconianTimes.eu
www.DraconianTimes.eu
- Mdarude
- Avonturier
- GW2 ID: mdarude.6195 [Ring of Fire]
- Guild: The Double Dutch [DD]
ik kijk meestal op http://www.compustunt.nl/ voor leuke pc's zijn daar ook best goed denk ik zo voor die prijs...
dus als je nog geen pc gekocht hebt kijk daar eens op
- SwaggerTini
- Avonturier
-
Horst schreef:Met dat systeempje kan je best wel een eind lekker gamen. In onze tweede pc steekt ook een AMD processor, het modelletje hoger dan de jouwe (FX-8120) en een gelijkaardige setup.
dan wil ik wel weten, waar je dat hebt gevonden.
ik heb zelf de 8150 en windows ultimate 64 bits, ik heb mijn processor aangesloten op een asrock extreme, als je in de bios kijkt staat er wel dat hij op 8 cores draait maar in werkelijkheid draait hij maar op 6 cores.
Er is wel aangekondigd dat windows 8 wel de 8 core gaat ondersteunen
- Eenmansrel
- Avonturier
-
- Guild: Running Amok [Amok]
busa_nickq schreef:Eenmansrel schreef:processor is wat zwakker als de mijne en de videokaart is stukken sterker en ik kan het spel ook voluit draaien.
ik heb een intel Core I5 2500 geen AMD,AMD heeft wat zwakkere Cores als intel en kan het kwa performance intel niet helemaal bijbenen maar AMD is wel veel goedkoper http://nl.hardware.info/reviews/2382/15 ... s-crysis-2.
die review lijkt misschien beetje negatief maar als je naar de prijs kijkt zijn die AMD processors enorm in prijs gedaald (bijna gehalveerd) en moederborden met AMD chipsets zijn ook veel goedkoper.
en die videokaart is een GTX 660 de 6jes zijn altijd goed bij Nvidia kaarten,zelf heb ik een GTX 460 en als ik zou moeten upgraden nu zou ik ook upgraden naar een 660,maar me GTX 460 1 GB trekt Guild wars 2 en battlefield 3 nog perfect ondanks dat die 660 2 keer zo krachtig is.
16 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Technische hulp