Gw2nl zal op de Far Shiverpeaks server blijven!
57 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
- Berelain
- Moderator
-
- GW2 ID: Berelain.2308
- Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]
Gw2nl zal op de Far Shiverpeaks server blijven!
Na lang overleg binnen het gw2nl.nl team hebben we besloten dat we zowel tijdens het komende beta weekend als tijdens de launch op de Far Shiverpeaks Server zullen verblijven als Gw2nl.nl community.
Eigenlijk was het een vrij simpele keuze, die door jullie een stukje makkelijker is geworden. De meeste van jullie hebben aangeven te willen blijven of maakt het eigenlijk niks uit waar ze zitten als ze maar met andere mensen kunnen samenspelen, liefst nederlanders, maar met scandinaviers samenspelen is ook geen probleem. We hebben het momenteel naar ons zin op de Far Shiverpeaks Server, het is misschien wel een beetje druk, maar er zijn geen vervelende duitsers/fransen die weigeren engels te spreken in de chat, de meeste mensen hebben ondertussen andere mensen leren kennen en in WvW doen we het ook nog aardig.
Natuurlijk weten we niet of de server zal bestaan tijdens de release, misschien is het alleen een BETA server. We weten niet hoe druk het zal worden, we weten niet of iedereen er op kan. Er zijn zoveel dingen die we nog niet weten.
Wat we wel weten is dat als we van server veranderen we deze goede community moeten verlaten voor een community waar we niks van af weten. Dat de community is tweeën gesplitst zal worden omdat iedereen een eigen mening heeft en er al guilds hebben aangegeven te willen blijven. De serverkeus eigelijk alleen belangrijk is voor mensen die WvW willen gaan spelen. We denken ook te weten dat bij de release waarschijnlijk alle servers vol zullen zitten ongeacht welke server we kiezen.
Het is eigenlijk kiezen tussen twee evils en we hebben gekozen voor de meest vertrouwde.
Daarnaast gaan er geruchten de ronde dat in de eerste periode na de release je nog een tijd kan verhuizen zonder er voor te betalen. We zullen een paar dagen voor de release een "back up" server aanwijzen. Deze server zal dienen als tijdelijke server waar mensen elkaar kunnen vinden en samen kunnen spelen als Far Shiverpeaks vol zit. Als de rust is teruggekomen en de meeste servers gesetteld zijn kunnen deze mensen proberen (of eerder) om naar de Far Shiverpeaks te komen.
Mocht het vlak voor de release blijken dat de Far Shiverpeaks Server niet zal bestaan of dat er andere dingen zullen voorkomen die niet te voorzien waren waaruit blijkt dat we naar een andere server moeten verhuizen, dan zullen we dit via het forum mededelen. Dus hou het forum in de gaten, zekere vlak voor de release.
Veel plezier tijdens de Beta en de launch!
Namens het gw2nl.nl team
Berelain
Eigenlijk was het een vrij simpele keuze, die door jullie een stukje makkelijker is geworden. De meeste van jullie hebben aangeven te willen blijven of maakt het eigenlijk niks uit waar ze zitten als ze maar met andere mensen kunnen samenspelen, liefst nederlanders, maar met scandinaviers samenspelen is ook geen probleem. We hebben het momenteel naar ons zin op de Far Shiverpeaks Server, het is misschien wel een beetje druk, maar er zijn geen vervelende duitsers/fransen die weigeren engels te spreken in de chat, de meeste mensen hebben ondertussen andere mensen leren kennen en in WvW doen we het ook nog aardig.
Natuurlijk weten we niet of de server zal bestaan tijdens de release, misschien is het alleen een BETA server. We weten niet hoe druk het zal worden, we weten niet of iedereen er op kan. Er zijn zoveel dingen die we nog niet weten.
Wat we wel weten is dat als we van server veranderen we deze goede community moeten verlaten voor een community waar we niks van af weten. Dat de community is tweeën gesplitst zal worden omdat iedereen een eigen mening heeft en er al guilds hebben aangegeven te willen blijven. De serverkeus eigelijk alleen belangrijk is voor mensen die WvW willen gaan spelen. We denken ook te weten dat bij de release waarschijnlijk alle servers vol zullen zitten ongeacht welke server we kiezen.
Het is eigenlijk kiezen tussen twee evils en we hebben gekozen voor de meest vertrouwde.
Daarnaast gaan er geruchten de ronde dat in de eerste periode na de release je nog een tijd kan verhuizen zonder er voor te betalen. We zullen een paar dagen voor de release een "back up" server aanwijzen. Deze server zal dienen als tijdelijke server waar mensen elkaar kunnen vinden en samen kunnen spelen als Far Shiverpeaks vol zit. Als de rust is teruggekomen en de meeste servers gesetteld zijn kunnen deze mensen proberen (of eerder) om naar de Far Shiverpeaks te komen.
Mocht het vlak voor de release blijken dat de Far Shiverpeaks Server niet zal bestaan of dat er andere dingen zullen voorkomen die niet te voorzien waren waaruit blijkt dat we naar een andere server moeten verhuizen, dan zullen we dit via het forum mededelen. Dus hou het forum in de gaten, zekere vlak voor de release.
Veel plezier tijdens de Beta en de launch!
Namens het gw2nl.nl team
Berelain
Oink Oink Oink
- Enadeag
- Veteraan
-
- GW2 ID: Enadeag.1265
- Guild: Limburgse Jagers [LJ]
Re: Gw2nl zal op de Far Shiverpeaks server blijven!
Goed om te weten. Voor mij is het eigenlijk ook het belangrijkste om samen te kunnen spelen met mensen die ik ken. En inderdaad, ik heb alleen maar positieve ervaring met de community op FS rond hangt. Mocht ik niet op de server kunnen komen (tijdelijk) dan is dat even jammer, maar PvE is toch mijn focus WvW is maar een bijzaak. (Tenminste, dat verwacht ik; moet nog WvW proberen)
The serpent is crawling inside of your ear, he says you must vote for what you want to hear.
- Ulyaoth
- Avonturier
-
- GW2 ID: Ulyaoth.1923
Fijn om te weten! Ik was wat aan het goochelen... naar nederlandse guilds/sites voor GW2 en vond dit aangename bericht op de site
Met de character wipe komt het ook relatief goed uit voor de BWE III, Ik laat niets achter ^^;
- Xerion
- Veteraan
-
- GW2 ID: Xerion.8014
- Guild: Kalevala [Kale]
Heb me zelf net pas geregistreerd.
Maar ben blij dat ik voor de release dit ben tegen gekomen, een world waar de Nederlanse Community is vertegenwoordigd. Ik verhuis zeker van Gandara naar Far Shiverpeaks !!
Maar ben blij dat ik voor de release dit ben tegen gekomen, een world waar de Nederlanse Community is vertegenwoordigd. Ik verhuis zeker van Gandara naar Far Shiverpeaks !!
Commander Xerion The Fierced
Guild: Kalevala [Kale]
World: Far Shiverpeaks
Guild: Kalevala [Kale]
World: Far Shiverpeaks
- kim86
- Veteraan
-
- Guild: [DDB] & [TDF]
Ik verhuis ook naar Far Shiverpeaks

Laten we hopen dat het morgen niet te druk word. Wat voor server is een 2de goede optie? Toch handig om te weten.
Ben bang dat veel mensen niet op the fat shiverpeaks komen.
Dominozz
Lvl. 80 charr ranger
Lvl. 80 charr ranger
- Chronoz
- Veteraan
-
- GW2 ID: Chronoz.5487
- Guild: Global Orange Transmutation [GOT]
he ik zit ook weer op far shiverpeaks , maar niemand op ts en ik wil de guild weer graag joinen.
Kunnen jullie me weer inviten? M'n character name is Chrozz, username Chronoz
Kunnen jullie me weer inviten? M'n character name is Chrozz, username Chronoz
"Brain, not brawn, will change the world"
- Razahh
- Avonturier
-
- GW2 ID: Liquid.3602
- Guild: SWAM
Ik blijf ook lekker op far shiverpeaks
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'
Mij ook weer goed bevallen, PvP tegen Fort Ranik was weer minder maar de rest ging goed.
- El Do
- Beheerder
-
- GW2 ID: El Do.9467
Vergeet niet dat het de bedoeling vanuit FS.com was om niet of niet goed te spelen zodat mensen deze server links zouden laten liggen 
El Do
- Chronoz
- Veteraan
-
- GW2 ID: Chronoz.5487
- Guild: Global Orange Transmutation [GOT]
El Do schreef:Vergeet niet dat het de bedoeling vanuit FS.com was om niet of niet goed te spelen zodat mensen deze server links zouden laten liggen
hehe goeie

"Brain, not brawn, will change the world"
- Sjeng
- Moderator
-
- GW2 ID: Sjeng.7264
Hoe druk was FS deze keer tijdens BWE3? Valt het nog te doen samen met Scandinavië? Houd er rekening mee dat na release nog eens veel meer uit NL/BE/Scand. erbij komt.
Als het allemaal past is het ideaal voor heel NL/BE, maar als het nu al vol was, wordt het toch een probleem om een server te delen met Scandinavie als je wil dat iedereen bij elkaar zit.
Als het allemaal past is het ideaal voor heel NL/BE, maar als het nu al vol was, wordt het toch een probleem om een server te delen met Scandinavie als je wil dat iedereen bij elkaar zit.
Sjeng, proud leader of the Limburgse Jagers. (recruitment topic)
─────── Forum Regels ───────
- Berelain
- Moderator
-
Zelf heb ik weinig tot geen problemen ondervonden deze Beta. Bijna nooit in overflow gekomen terwijl ik toch redelijk wat uren gespeeld heb. Weinig lag en weinig moeite om parties te joinen. De server was actief en op 1 incident na (omdat ik goedemorgen zei in general ipv guildchat wel onbedoeld een discussie op gang gebracht over NL in chat
) Zaten er blijkbaar veel, maar na 5/10 min gewoon weer engels als voertaal. Verder amper nederlands tegengekomen in general.
De gw2nl guild was actief en was leuk om in te zitten. Veel leuke nieuwe mensen ontmoet.
Zag dat WvWvW gelukkig meestal op verlies stond. Hetgeen we ook wilde samen met Farshiverpeaks.com, zodat mensen niet ons zouden kiezen als WvWvW server. Daarom zelf ook geen WvWvW gespeeld, net als vele andere.
Dus persoonlijk niet ervaren dat de server vol zou zitten.
De gw2nl guild was actief en was leuk om in te zitten. Veel leuke nieuwe mensen ontmoet.
Zag dat WvWvW gelukkig meestal op verlies stond. Hetgeen we ook wilde samen met Farshiverpeaks.com, zodat mensen niet ons zouden kiezen als WvWvW server. Daarom zelf ook geen WvWvW gespeeld, net als vele andere.
Oink Oink Oink
Vrijdag en zaterdag wel wat vaker in de overflow terecht gekomen. Zondag niet zo.
Met deze drukte zou het dus nog wel gaan maar als er veel mensen bij komen na de release zal het wwel een probleem gaan worden denk ik.
Geen echte last van lag gehad.
In de general-chat over het algemeen Engels maar ook genoeg Frans en een beetje Duits gezien.
Ik twijfel nog wat over na welke server ik (samen met wat vrienden / guild) uiteindelijk ga.
Met deze drukte zou het dus nog wel gaan maar als er veel mensen bij komen na de release zal het wwel een probleem gaan worden denk ik.
Geen echte last van lag gehad.
In de general-chat over het algemeen Engels maar ook genoeg Frans en een beetje Duits gezien.
Ik twijfel nog wat over na welke server ik (samen met wat vrienden / guild) uiteindelijk ga.
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Berelain schreef:Zelf heb ik weinig tot geen problemen ondervonden deze Beta. Bijna nooit in overflow gekomen terwijl ik toch redelijk wat uren gespeeld heb. Weinig lag en weinig moeite om parties te joinen. De server was actief en op 1 incident na (omdat ik goedemorgen zei in general ipv guildchat wel onbedoeld een discussie op gang gebracht over NL in chat) Zaten er blijkbaar veel, maar na 5/10 min gewoon weer engels als voertaal. Verder amper nederlands tegengekomen in general.
Omdat ik zelf een tweede server ervaring wilde hebben voor mijzelf, heb ik deze beta voor een low/medium server gekozen. Voor een goed vergelijk heb ik speciaal gelet opmijn guildies die op FSP online kwamen. Het hele weekend heeft een groot gedeelte steeds in de overflow gezeten. En uit de chat verhalen begreep ik dat op zaterdagavond WvW weer een wachtrij had. Ik zelf zat op Piken Square en heb ook daar leuke mensen ontmoet, toevallig ook een stel Zweden die FSP ook te druk vonden en PS een goed alternatief vonden. Vooral vanwege de community. Op piekmomenten zat PS medium vol en overig in de vroege uurtjes low. Ik heb er in drie starters eria's gelopen omdat ik juist " onderbezetting" wilde ervaren. Ik ben dus niet in de Sylvari en Asura gebieden geweest. Nergens heb ik overigens alleen gelopen en de dynamic Events waren gewoon goed bezet. WvW ben ik zelf dit keer niet geweest, maar heb zaterdag af en toe even gekeken hoe PS het deed tegen de andere twee servers en ik moet zeggen dat ze het geeneens slecht deden toen.
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)
Het blijft koffiedik kijken. Nu er goede verhalen over PS zijn kan het goed zijn dat dat een server is die bij de release bomvol zit. Ongeacht waar je heengaat je blijft hetzelfde risico lopen, namelijk server: full.
De meest "veilige" optie is om te blijven zitten waar we zitten en de eerste paar dagen afwachten.
De meest "veilige" optie is om te blijven zitten waar we zitten en de eerste paar dagen afwachten.
Er zijn nu inderdaad wat mensen die naar die server toe lijken over te stappen, ik zit zelf ook te denken om de overstap naar Piken Square te maken. En ik hoop dat er ook nog genoeg Nederlanders over stappen.. Internationaal is hij al (een van de reden voor mijn overstap).
Toch denk ik dat de kans dat hij te druk word wel zal mee vallen. Het feit dat de RP(G) community die server claimt schrikt veel mensen af (bang dat de PVP of in dit geval WvW tegen valt). Die servers zijn dan meestal ook minder bevolkt.
Ik ben er niet zo bang voor, dan wordt de uitdaging alleen maar groter om goed te presteren bij WvW en kan jou eigen bijdragen ook echt een verschil maken. Zolang ik maar gewoon op mijn manier mag spelen en niet wordt gedwongen in de steden te lopen, wat dus niet het geval is, vind ik het prima.
Het zou mooi zijn als er genoeg mensen over stappen waardoor hij eventueel wel high populated zou worden maar ik denk niet dat hij erg snel (te) vol zal lopen.
100% zeker weet je het nooit.
Toch denk ik dat de kans dat hij te druk word wel zal mee vallen. Het feit dat de RP(G) community die server claimt schrikt veel mensen af (bang dat de PVP of in dit geval WvW tegen valt). Die servers zijn dan meestal ook minder bevolkt.
Ik ben er niet zo bang voor, dan wordt de uitdaging alleen maar groter om goed te presteren bij WvW en kan jou eigen bijdragen ook echt een verschil maken. Zolang ik maar gewoon op mijn manier mag spelen en niet wordt gedwongen in de steden te lopen, wat dus niet het geval is, vind ik het prima.
Het zou mooi zijn als er genoeg mensen over stappen waardoor hij eventueel wel high populated zou worden maar ik denk niet dat hij erg snel (te) vol zal lopen.
100% zeker weet je het nooit.
- Berelain
- Moderator
-
Heb mijn argumentatie al in de beginpost weergegeven, zal hier ook niet op terug komen. Je bent vrij om naar een andere server te gaan, maar waarschijnlijk loop je straks daar ook tegen problemen aan.
Oink Oink Oink
- Sjeng
- Moderator
-
- GW2 ID: Sjeng.7264
Berelain schreef:We zullen een paar dagen voor de release een "back up" server aanwijzen. Deze server zal dienen als tijdelijke server waar mensen elkaar kunnen vinden en samen kunnen spelen als Far Shiverpeaks vol zit. Als de rust is teruggekomen en de meeste servers gesetteld zijn kunnen deze mensen proberen (of eerder) om naar de Far Shiverpeaks te komen.
Dan kunnen we wellicht Piken Square als backup aanwijzen, zodat de mensen die eventueel FS niet meteen in kunnen komen ook direct ervaring op kunnen doen op die server.
Als die heel positief zijn, en FS toch te druk blijft na release, hebben we een prima alternatief.
Wat ik belangrijk vind is niet WvW, maar wel de kans om gewoon bij het rondrennen in de wereld spontaan andere NL/BE mensen tegen te komen die je kent via gw2nl, en dan eventueel samen verder te questen. Dat gebeurt alleen als je op dezelfde server zit. Dus dan moet er plek genoeg zijn voor héél gw2nl en alle guilds die zich daarbij aan willen sluiten. Dus een backupserver vind ik een heel goed idee
Sjeng, proud leader of the Limburgse Jagers. (recruitment topic)
- Insaniac
- Veteraan
-
- GW2 ID: Insaniac.9214
Ik blijf bij GW2NL! ik zat al in de beta in de guild en is wel leuk zo, HEEL gezellig ;D
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Devata schreef:
Ik ben er niet zo bang voor, dan wordt de uitdaging alleen maar groter om goed te presteren bij WvW en kan jou eigen bijdragen ook echt een verschil maken.
.
That's the spirit!

- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Sjeng schreef:Berelain schreef:We zullen een paar dagen voor de release een "back up" server aanwijzen. Deze server zal dienen als tijdelijke server waar mensen elkaar kunnen vinden en samen kunnen spelen als Far Shiverpeaks vol zit. Als de rust is teruggekomen en de meeste servers gesetteld zijn kunnen deze mensen proberen (of eerder) om naar de Far Shiverpeaks te komen.
Dan kunnen we wellicht Piken Square als backup aanwijzen. Dus een backupserver vind ik een heel goed idee
Eens!
57 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Keer terug naar Nieuws, Interviews & Artikelen