De hype voorbij?

Algemene discussie over Guild Wars 2, updates, etc.
Veteraan

De hype voorbij?

Berichtdoor Grijze Postduif » 03 sep 2012, 08:57

Dag 10 na de pre-start hoe is het met het gevoel over GW2? Heb je nog steeds dat overweldigende gevoel zoals in de eerste beta? Of ben je lichtelijk teleurgesteld in een aantal zaken? Na goed 1 week al level 60 of hoger kunnen zijn, wat betekent dat voor je? Hoe moeilijk vind je de game nu nog? Moet je nog veel dodgen, of kill je de mobs in PvE toch wel? Level 60 kunnen zijn maar je crafting niet echt nodig gehad? Al die levels zonder economy? Heb je de trading post eigenlijk gemist? En de lange wachttijden bij WvWvW? En nu maar een paar honderd mensen worden toegelaten in WvWvW? Hoe massaal vind je het nu? Hoe bevalt sPvP? (Daar lees ik overigens weinig over de laatste week). En hoe is het om nog steeds als je in een layer zit, niet te kunnen joinen na een week? Kortom......Is de game nog steeds een hype en Arenanet op een voetstuk? Of brokkelt er al wat van af?
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Re: De hype voorbij?

Berichtdoor Felblade » 03 sep 2012, 09:15

Vind het nog steeds een ongelooflijk spel, af toe wel wat downs, maar gaat er meer persoonlijk om dat ik soms moeilijk kan kiezen tussen professions, eigenlijk maakt dat het juist beter want ik wil zeker nog een elementalist en guardian levelen.

Toch ben ik inmiddels level 60 op m'n warrior en vind het nog steeds prachtig, heb zo'n beetje in alle area's waar ik ben geweest 100% completion en ben nu bezig in de area's onder Lion's Arch, het verhaal van Orr wordt een stuk leuker en de evenementen volgen elkaar veel sneller en beter op.

Vooral gister zo'n oh-shit moment waar ineens een schip uit de oceaan kwam a la Pirates of the Caribbean stijl en de kust begon te bombarderen. Vervolgens moest men katapulten en siege wapens bemannen en de rest op het strand om deze te verdedigen.

Ik merk echter wel dat er steeds meer lullo's rondlopen, het gebeurd vaak dat iemand een hele zooi aan mobs meeneemt, even jouw pad kruist terwijl je al aan het vechten bent en dat je vervolgens overlopen wordt, een hand uitsteken is ook geen optie en vaak gebeurd hetzelfde wanneer ik vlakbij een vista of een mining node sta en iemand streeft me straal voorbij en huppelt vrolijk verder. Hetzelfde gebeurt bij evenementen waar ik vaak even een paar seconden de moeite neem om mensen overeind te helpen en constant te buffen, maar als ik vervolgens neergeslagen wordt laten ze mij mooi liggen..
Laatst bijgewerkt door Felblade op 03 sep 2012, 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Beheerder
GW2 ID: El Do.9467

Berichtdoor El Do » 03 sep 2012, 09:21

Ik merk echter wel dat er steeds meer lullo's rondlopen, het gebeurd vaak dat iemand een hele zooi aan mobs meeneemt, even jouw pad kruist terwijl je al aan het vechten bent en dat je vervolgens overlopen wordt, een hand uitsteken is ook geen optie en vaak gebeurd hetzelfde wanneer ik vlakbij een vista of een mining node sta en iemand streeft me straal voorbij en huppelt vrolijk verder.

Dat heb ik de afgelopen dagen ook gemerkt. Een paar keer dacht ik van, alt f4/kruisje! Ik liep samen met mijn broertje naar een vista en daar komt weer iemand aanlopen met 4-5 enemies, en loopt vrolijk door.. en wie ligt daar dood? :(

Voor de rest is het een super game, er is genoeg te doen en de gebieden zien er steeds beter uit :D
El Do

Veteraan
GW2 ID: Enadeag.1265
Guild: Limburgse Jagers [LJ]

Berichtdoor Enadeag » 03 sep 2012, 09:27

Ik ben tot nu toe nog steeds onder de indruk van het spel. Ik heb alle hoofdsteden verkend en ik moet nog de starter area's van de norn en de charr 100% halen.

Ik ben nu level 27, maar loop nog steeds in de beginners gebieden rond. Ik speel ook voldoende om sneller te levelen of door gebieden heen te gaan. Ik neem overigens wel tijd om alles te lezen, met NPC's die een unieke naam hebben te praten en te genieten van de omgeving. Craften heb ik ondertussen wel onder de knie. Zeker erg leuk, en het heeft me zeker ook geholpen met levelen. Ik merk ook dat ik steeds goed rond kijk voor nodes waar ik materiaal vandaan kan halen.

Qua verhaallijn ben ik nog op het punt dat ik level 19 zou moeten zijn. Maar ik wil eerst de start gebieden doen voordat ik daar mee verder ga. m

De jumping puzzels zijn zeker een leuke toevoeging. Soms loop ik een grot in en zonder dat ik het weet krijg ik een achivement toegewezen. De hype is logischerwijs er af. Alles wat echt "waauw" was in het begin vervallen na een tijdje meer in de categorie "normaal/gewend". Hoewel op sommige momenten opkijk van dingen die ze hebben verzonnen.

WvWvW en sPvP heb ik nog helemaal niets mee gedaan. Ik zal daar binnenkort eens naar kijken, maar liever eerst het PvE gedeelte. :)
The serpent is crawling inside of your ear, he says you must vote for what you want to hear.

Overwinnaar

Berichtdoor Devata » 03 sep 2012, 09:41

Ik kan niet zeggen dat ik last heb van onaardige mensen en iedereen doet zijn best me te ressen, vaak met risico voor eigen leven. Ik neem echter aan dat jullie op FS zitten?

Wat erg vervelend is zijn de respawns, die zijn veel te snel, als je bv met 3 mobs aan het vechten bent, tegen de tijd dat je de 3e af hebt is de eerste alweer gespawnt en zo komt het ook voor dat je in een gewhiped vijandelijk kamp staat en van het ene op het andere moment overal om je heen alles weer spawned, daar moeten ze echt wat aan doen net zoals aan de vervelende guild-bugs.

Maar het spel zelf bevalt erg goed. TP niet echt gemist, ik verkoop gewoon alles wat ik niet nodig heb aan vendors.

Veteraan
GW2 ID: Deheerrob.4978

Berichtdoor DhrRob » 03 sep 2012, 10:07

Ik heb ook nog nooit last gehad van assholes. Altijd wordt ik vrolijk geholpen, en doe ik ook hetzelfde.
WvW is een drama om in te komen, maar eenmaal daar gaat het goed, er zijn gemiddeld 8 groepen, waarvan 1 of 2 met meer dan 25 man.

Avonturier
GW2 ID: hasjee.7614
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

Berichtdoor hasjee » 03 sep 2012, 10:24

Het spel bevalt prima. Ben nu lvl 31 en huppel nog vrolijk door starter gebieden. Ik neem lekker de tijd om alles te bewonderen. Crafting heeft me in nog geen 1 mmo geboeid maar zal er toch maar eens naar gaan kijken.
*Hier had een plaatje kunnen staan*

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Berichtdoor Felblade » 03 sep 2012, 10:49

Ik erger me soms ook aan de respawnrate, af en toe ben ik bezig met een skillpoint of een groep en nog voordat ik de laatste slag uitdeel komen de respawns alweer aanstormen.. En als dan in sommige gevallen met lag in events en veel mensen m'n skills niet goed triggeren voegt dat helemaal een rot ervaring toe, want dan mis ik net die ene heal of buff dat het verschil kon maken.

Ik mis persoonlijk wel erg de TP want ik heb nog niet 1x boven de 3 gold gehad en als ik de bedragen zo zie van bv. cultural gear dan kost me dat 20 per stuk en dat is over nog geen 20 levels. Ik mag hopen dat het snel online komt want ik heb een hele zooi aan salvaged crafting materials die ik nodig moet verkopen, overigens kan ik zelf ook nauwelijks bezig met craften omdat ik nauwelijks level 20 crafting materials heb waardoor ik gewoon bijna vast zit, enige alternatief is massaal gaan grinden waar ik echt geen zin in heb (helemaal niet als je gedownleveled wordt waardoor het je ook nog eens veel meer tijd kost om die ene 8 Small Scales te krijgen om 1 item te craften)

Avonturier

Berichtdoor Wonkie » 03 sep 2012, 10:58

Ik was echt helemaal enthousiast. Toen werd ik echter gehacked en was ik 5 dagen uit de rotatie. Ik heb mijn account terug, maar alles is wel gestript. Nu begint werk gewoon weer en kan ik veel minder spelen. Nu is mijn gevoel toch wel minder, hopelijk komt het nog terug.

Moderator
GW2 ID: Berelain.2308

Berichtdoor Berelain » 03 sep 2012, 11:10

Oke, tijd voor een verhaaltje ;)

Afgelopen week veel kunnen spelen. Veel kunnen rondhuppelen en vooral ook veel kunnen testen. Ik ben begonnen met een mesmer omdat die mij tijdens de beta’s aangenaam verrast had. Het principe van illussions/clones/phantoms om vijanden te doden sprak mij aan. Daarnaast human gepakt omdat dit ras mij nog steeds het meeste aansprak. Beetje GW1 sentiment. Tijdens de beta’s kunnen wennen aan de besturingen, dus dit was geen probleem meer en verliep vlekkeloos. Eerste wat ik deed toe ik binnen was was autoloot aanzetten, wat een verademing ivm gw1. Super optie. Daarna even gespeeld tot ik genoeg geld had om de guild op te richten. Wat al vrij snel was. Alleen werkte het niet. Het geen jammer was, maar niet onoverkoombaar. Gelukkig hadden we TS. Party’s waren een nog grotere ramp. Vooral die bug dat je als je in een party zat niet kon travelen naar andere gebieden. Maar uiteindelijk met veel moeite samen kunnen spelen. Maar naast de guildproblemen en de partyproblemen verliep de gameplay verrassend genoeg super! Geen lag, alles verliep vloeiend en je kon gewoon spelen!

Queensdale gespeeld, hartjes opgezocht en events gespeeld. De skills verschenen veel sneller dan tijdens de betas, dus die had je ook vrij snel. Uiteindelijk gekozen voor staf en septer/torch. Werkte leuk samen. Queensdale niet helemaal afgemaakt toen, door gegaan naar andere startersgebieden om daar verder te ontdekken. Geleidelijk aan doorgegaan met andere gebieden, die voor mij level waren. Gatheren leverde veel XP op, dit ook veel gedaan. Veel leuke events gedaan. Gemerkt dat gebieden op de zelfde manieren waren opgedeeld. Namelijk bovenin (of onderin) begin voor je level en hoe verder je naar beneden (boven) gaat hoe moeilijk het wordt (zijn uitzonderingen). Dus als je te veel tegenstand had, wist je dat je te ver was gelopen. In events zag je ook patronen. Bijvoorbeeld: Eerst camp veroveren, dan baasje killen, dan verdedigen. Leverde leuke XP op en waren leuke dingen om te doen. Ook gemerkt dat je het leukst speelt als de wezens 3 levels hoger zijn dan jouw. Niet te makkelijk en niet te moeilijk. Hoger kan wel, maar qua xp enz krijg je minder. Soms als er te veel verschil tussen zat (naar een te hoog te bied) kreeg je helemaal geen xp bij events enz. (kan dus ook zijn bij die draak Jordy)

Levelen ging vrij vlot als je gewoon het spel speelde. Heb eigelijk niks geforceerd gedaan, lekker ontdekt, samen gespeeld. Ondertussen gecraft. Kan momenteel 12 slots boxen maken, bijna 15 en wat een uitkomst is dat. Je hoeft niet meer om de haverklap naar de merchent. Daarnaast zijn die safeboxen ook heel handig. Je kan er je minipets inzetten zodat ze niet meer verdwijnen als je “depost all collect..” doet. Wat opzich ook een hele fijne optie is. Zo’n kleine optie die het speel plezier aanzienlijk vergroot ;). Bijna geniaal. Daarnaast zijn de equipment boxen ook fijn. Al je armour/wapens verdwijnen er als eerste in. Je hebt dus een mooie scheiding! Nadeel is wel dat je ze moet maken met runes, die voor 12 slots al 15 zilver zijn. voor 18 weet ik niet meer zeker hoeveel dacht 49z. Voor 15 is het 1g (uit mijn hoofd) en voor 20 is het 10g. Maar het geld waard. Geld verdien je ook heel snel door simpel het spel te spelen. Vooral op hogere levels.

Trading post lag er vaker uit dan dat ie het deed. Maar als hij het deed was het makkelijk om je spullen te verkopen en te kopen. Maar heb hem niet gemist tijdens het spelen. Waren genoeg andere dingen te doen.

Geleidelijk aan van septer/torch overgestapt op greatsword, omdat dit met mijn build beter werkte. Eigenlijk nergens problemen gehad dat het te moeilijk was. (als je op je eigen lvl bleef), maar soms waren hartje irritant, gelukkig kon je er ook voor kiezen om ze gewoon over te slaan ;)

Vanaf lvl 70 had je een lvl 70-75 area (75-80 ook) maar er geen hartjes meer waren (zijn ook 70-80 area’s) maar alleen events. Vooral in de 70-75 area kwamen de events te snel na elkaar en was er altijd wel een event en meeste meerdere on. Waardoor je heel snel kon levelen. De events waren leuk om te doen, maar sommige mensen waren gewoon aan het farmen, hetgeen ik jammer vond. Want naast de events waren er veel dingen om te ontdekken.

Archievments waren leuk om te halen. Sommige waren te makkelijk. Neem nu gatheren. Op max moest je 500x gegathered hebben. Dit had ik op dag 1 al. Zelfde geld voor sommige anderen. 1000 ventjes van 1 soort maxen is ook snel gedaan als ze veel voorkomen in event gebieden. Had veel hoger mogen zijn.

Sfeer op FSP, weinig gemerkt van andere talen in de chat. Vooral Engels. Wel soms irritant spammen van guild om mensen te inviten. Werd veel geresed (alleen weinig nodig) en kon veel samen spelen met anderen. Lvl 75-80 was wat vervelender omdat er nog weinig mensen daar waren en om events met zijn 2’en te doen terwijl er eigenlijk 20 voor nodig zijn is ook niet alles. Tot nu toe weinig last gehad van lag en van de volle server. Wel paar keer in de overflow en dat vind ik ook fijn om in te spelen. Als we dan terug mochten deden we altijd reenter ;) Stukje rustiger en zelfde gameplay.

Wapens enz nooit gekocht, aangezien je er te snel voor levelde. Pas bij lvl 80 ga ik eens kijken wat ze te bieden hebben. Tussen lvl 1 en 80 vind je genoeg items om te gebruiken. Mocht je iets kopen dan is het zo weer oud en heb je een betere.

Wat wel irritant was en is dat als ik in de guildchat type of wisper ik er 8/10x uitgegooid word en dat is als GL een uitdaging haha.

Respawnrate was af en toe belachelijk laag en af en toe belachelijk hoog. Mogen ze nog wat tweaken ;)

Lvl 80 dus gehaald. Had ik van te voren ook verwacht. Maar het spel eindigd niet bij lvl 80. Nog genoeg te doen. Personal story afmaken, gebieden ontdekken en andere chars beginnen om maar enkele dingen te noemen. Maar denk niet dat ik meteen alweer alles nog een keer wil doen. (moet even tijd tussen zitten, anders is het alleen herhaling).

Om er toch maar een eind aan te breiden: Ik ben aangenaam verrast, veel leuke dingen gedaan., lvl 80 geworden, maar nog veel te doen en te exploren. Ondanks dat niet alles het deed heb ik heerlijk kunnen spelen en heeft gw2 mijn verwachtingen waargemaakt, zal er nog wel een tijd mee bezig zijn.
Oink Oink Oink

Veteraan
GW2 ID: Niekjuh.1429

Berichtdoor Niekjuh » 03 sep 2012, 12:15

Ik merk dat ik veel te veel bezig ben met zo snel mogelijk de storyline volgen en gebieden 100% maken.

Nog nooit wvw gedaan en spvp ook niet.
Craft bijna niet, wel minen gatheren etc.

Ben nu level 38, maar ga nu eerst is wat meer craften en misschien eens in wvw kijken.

Gisteren voor het eerst de jumping puzzel geprobeerd in field of ruins, kwam hem toevallig tegen. Was ondertussen net lekker bezig met mn monthly achievement: 50k exp zonder dood gaan. Uiteraard viel ik te pletter, weg achievement.... Gelijk gestopt :p

Koop overigens wel erg veel met karma, omdat ik niet genoeg bruikbaar spul kan vinden

Veteraan
GW2 ID: eXistenZ.5361

Berichtdoor eXistenZ » 03 sep 2012, 13:14

Gisteren 32 'gedinged' en zit op 13% map completion. Ben zelf ook iemand die 100% in een area wil hebben voordat ik naar het volgende gebied ga.

Het spel is zelf zeer mooi en speelt lekker. Soms wat underleveled, maar dan heb je zelf niet de maximale exp gehaald uit de dynamic events. Personal Story en soms een herhaling van een DE of wat levelen in een lowbie zone en je loopt weer gladjes. Koop alleen grote upgrades met karma. Want als ik dat niet doe en in hogere zones level, dan doet dat extra pijn :aggressive:

Paar minpunten:
  • De mats nodig voor te craften. Zelf heb ik voor mijn Guardian Armor- en Weaponsmithing genomen, die beide idd ores nodig hebben. Bewust heb ik voor die crafting profs gekozen met in m'n achterhoofd dit specifieke probleem, maar het was nog erger dan verwacht. Heb veel moeten kopen via de TP en zit pas op resp. 55 en 30 oid.
  • De respawnsrates: soms te snel en heb je er 8 op je dak en soms loop je rond op zoek naar mobs die er niet zijn
  • De bekende problemen met de chat, guild-representen, TP en de reguliere disconnects in PvP

Had wel meer verwacht van de randzaken van GW2. De kliekjes-vorming in de guild vind ik jammer en dat bereikte gister voor mij persoonlijk een dieptepunt. Ik wilde een groep te starten voor AC en 2 personen zeggen toe, echter 1 hier van diende nog eerst te eten. 15 min later komen dezelfde personen met een groep en hebben 2 plaatsen vrij, vragen wie er mee wil, bied ik mijzelf als eerste aan en krijgen de twee personen die zich na mij hadden aangeboden wel een invite. Maar zoals onze held Johan wel eens zei "elk nadeel heeft z'n voordeel"; half uur later alsnog een guild-groep gevonden en we waren zelfs eerder klaar dan die andere groep, ondanks de connectie-problemen van een member. Was een zeer leuke run trouwens.

Tot dusver vind ik het een leuke game en elke dag leer ik wat nieuws, zowel over de lore als over hoe het spel werkt. Speel lekker casual en heb niet het gevoel dat ik in MOET loggen zoals bij WoW had (vooral de dailies). Alleen de monthly achievement moet je in de gaten, maar dat moet geen probleem zijn.
GW2: Ike Lionheart / L80 / Human Guardian @ FSP
WoW: Inessa / L90 / Human Rogue @ SWC (EU)

Pionier

Berichtdoor Friesian » 08 sep 2012, 07:14

Het is gewoon fun en blijft fun.
Wvwvw alleen even gedaan voor monthly achievement. spvp nog niet eens aan begonnen.
Pve en carften en rustig opbouwen alles.
storylines zijn gewoon cool.. en keuzes die je daarin moet maken.. brrr , nu moet ik uit drie rassen kiezen om te 'bestuderen' ... ik wil ze allemaal ...enz..
dungeons explorabel komen ook nog wel

Nee vervelen doet het niet

Pionier
GW2 ID: pfong.1289

Berichtdoor Pfong » 14 sep 2012, 16:17

Voor mij is GW2 een perfectie combi tussen tijd / plezier. Ik merk dat de behoefte om te spelen niet zo groot is (zoals bij WoW, toen ik een tijdje echt verslaafd ben geweest) wat maakt dat ik op een 'casual' manier erg kan genieten van het spel, op het moment dat ik wel online bent.
Tyrgoth Pol Tanu [GRD] - Tyrgoth Zwarthoed [THF] - Pfong Duskwoven [NEC] - Onshy Engorad [MES]

Avonturier

Berichtdoor Boltthrower » 15 sep 2012, 20:07

Ik geniet echt van de game en heb em ook voor Mevr. Bolt aangeschaft (en hiervoor maar een extra PC erbij gebouwd ;)). We spelen samen (maar ik heb ook 'solo' chars) met veel plezier en doen dan wat hearts en events maar ook samen de personal quests..

Begin me echter wel te irriteren aan de 'goud reclames' die regelmatig over de map geshout worden.

Avonturier
GW2 ID: Eivene.9127
Guild: Perfectionists' Cult [NICE]

Berichtdoor Eivene » 16 sep 2012, 17:04

Ik geniet enorm! Ik ben begonnen op mijn elementalist, ik heb veel tijd doorgebracht in de Human en Norn startgebieden voordat ik geleidelijk aan mijn zones uitbreidde. Ik ga graag voor 100% maar ik ben in de Asura en Charr gebieden nog niet veel geweest. Ik ben inmiddels level 80, heb een paar keer een dungeon gedaan met mijn guild (ik doe liever niet aan PUGs), en mijn world completion zit op 59%. Ik ben net begonnen aan Orr, maar er zijn nog wat bugs, dus ik doe het rustig aan. Ik vermaak me wel in die gebieden, toch leuk uitdagend als ik solo ben! Een a twee keer in de week WvW 's avonds met z'n allen op TeamSpeak, heel erg veel plezier.

Ik ben nu zover dat ik ook met mijn andere characters bezig wil, dus ik ben begonnen aan mijn thief, engineer en guardian en begin binnenkort aan de mesmer. Zo switch ik gewoon een beetje tussen mijn professions. Ik speel gewoon waar ik zin in heb.

Wat dat betreft is de "hype" wel voorbij, nu ben ik gewoon super aan het genieten met mijn vrienden. Ik maak me niet zo druk over gold, ik hou het bij "rare" gear want exotic en legendary komen later wel aan bod, ik praat zoveel mogelijk met NPCs en kom echt veel leuke dingen tegen :D

De gold seller spam is irritant ja, maar goed even reporten en blocken en het is gedaan. Ik stoor me eigenlijk meer aan de "LFG CoF Speedrun" berichtjes.

Keer terug naar Guild Wars 2 Discussie