Op naar de release?

Algemene discussie over Guild Wars 2, updates, etc.
Veteraan

Op naar de release?

Berichtdoor Grijze Postduif » 23 jul 2012, 10:58

Beta3 is weer voorbij en in het onderwerp B3 verbeterpunten kun je al je opmerkingen kwijt mits je dat nog niet gedaan hebt tijdens het beta weekend. Buiten alle ergenissen, zijn er na deze beta nog dingen voor jezelf gewijzigd over GW2? Zie je nog steeds uit naar de release, of is je hype een beetje over? Heb je al een definitieve keuze over de Sylvari en Azuri gemaakt? Wil je op Far Shiver Peaks blijven nu deze tijdens BW3 weer bomvol zat? Heb je iets gemerkt van het verhogen van de server capaciteit, of alleen maar het nerfen van het aantal servers? Heb je voor jezelf nu definitief wat je Main wordt?

Ik heb zelf dit weekend gekozen om een andere server te proberen. Gewoon om te kijken of er verschillen waren. Ik ben naar de onofficiele europese role playing server Piken Square gegaan, omdat veel mensen rp-servers mijden. En het was daar dus het hele weekend low/ medium populated. Ik heb geen last gehad van wachtrijen of overflow etc. Het spel liep glad. Eigenlijk alleen glitches gezien in de steden. Community was niet veel anders dan FSP. Meestal is een RP community wat volwassener en gedisciplineerder maar het scheelt dat deze game je met elkaar laat spelen in pve denk ik. Van rp heb ik niet zoveel gemerkt slechts wat individuele spelers en ik vind dat persoonlijk wel altijd leuk. Bij het ontzetten van de windmill in Divinity Reach was er een Charr engineer "sgt Buttercup" die constant bevelen riep en de npc-rovers allerlei verwensingen toeriep als hij weer is een granaatje gooide. Was echt lachen met die gast. Het is mij er goed bevallen en ik moet nog eens op mijn hoofd krabben wat ik zal doen met de release, kiezen voor een ned. community, of een rustige server.
Voor wat het spel betreft heb ik mijn keus wel gemaakt denk ik. Het wordt niet mijn main-game, maar wel de goede 2e. Wat ik er mee bedoel is dat ik in mijn main game alles wil doen en halen. En twee games zo bijhouden daar heb ik zelfs de tijd niet voor. Voor mij wordt het meer geregeld even een paar uurtjes tussendoor te doen en als ik zie wat de dagelijke / maandelijkse tasks zijn, dan denk ik......., nou.....daar gaan we dus maar niet aan beginnen, want dat is gewoon je bezighouden met grinden. En daar heb ik echt een hekel aan. WvW deed de server (toen ik een keer keek) geeneens zo slecht, er van uitgaande dat de andere servers hetzelfde niveau hadden. Die waren in ieder geval ook low bezet, dus dat was beter dan de vorige beta. Ik heb in WvW dit weekend niet zoveel tijd doorgebracht. Ik heb mijn crafting uitgeprobeerd, leuk om te doen maar gelukkig als je niet zoveel tijd aan de game kan/wil besteden niet echt nodig. De kleding en wapens die ik maken kon werden ook geloot door me. Ik ben als Sylvari en Azura gelijk die gebieden uit gegaan, die wil ik bewaren voor de release. Ik heb deze keer een mesmer, elementalist, engineer, thief en een hunter aangemaakt. Ik vind ze allemaal leuk en volgens mij hebben ze de engineer wat geupgrade en de thief iets generft. Mijn Sylvari hunter deed ook best wel veel schade en ik vond ze leuker dan ik verwacht had. Het final event was in azuri gebied 3 teams met een of andere blunderbuks. Het was veel lopen, zoeken en oprapen, blijven eten om je leven op pijl te houden etc. Ik was meer bezig met supplies en ammo zoeken dan met knokken, dus ik vond er zelf niet zo veel aan.

Al met al is mijn ervaring, na alle beta's en stresstesten dat GW2 voor mij nog steeds een geslaagde game is, het aanschaffen waard en ik zal er meer te vinden zijn dan dat ik ooit in GW1 doorgebracht heb.
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Overwinnaar

Re: Op naar de release?

Berichtdoor Devata » 23 jul 2012, 11:28

Piken Square, Is dat de server waar ze het laats bij Tales of Tyria over hadden? Zo ja dan lijkt me zo'n server leuk als 'tweede server'. Zouden we op meer servers kunnen tenminste (Ingelegd bij verbeterpunten topic).

Wat wordt dan eigenlijk je Nr 1 Game.

GW2 wordt gewoon mijn (main) MMO en BF3 mijn main shooter. Dan kan ik me vermaken als ik een keer zin heb om even te gamen.

Ik mis nog altijd een goede shooter die Wolfenstein:ET kan vervangen.

Edit: Andwoord op mijn eigen vraag, uit de show notes van TofT: http://www.guildwars2roleplayers.com/home Ja dus.

Veteraan
GW2 ID: Enadeag.1265
Guild: Limburgse Jagers [LJ]

Berichtdoor Enadeag » 23 jul 2012, 12:46

Guild Wars 2 wordt voor mij de main game. Misschien als dr leuke andere RPG games uit komen dat ik even een pauze in las om die te spelen.

Ik had tot nu toe volgehouden dat ik een male sylvari ranger zou maken als main. Maar door mijn voorkeur naar achtergrond en lore (en door overtuiging van mijn vriendin wordt mijn main "gewoon" een human. Ook heb ik het idee dat ranger + sylvari erg cliché gaat worden. Mijn secondary wordt dan een female sylvari necromancer. :)

Voor de rest betreft server maakt het mij helemaal niets uit zolang ik maar met vrienden en guild samen kan spelen.

De initiële hype van een hoop dingen is wel bij mij verdwenen, niet op een negatieve manier, maar gewoon omdat ik het ervaren heb. Zeker vind ik bepaalde dingen nog erg indrukwekkend, maar ervaring doet hype verminderen he (;)). Ik ben wel heel erg onder de indruk van hoe veel verschil op het gebied van performace geboekt is en (nu ik de game eindelijk volledig in de volle glorie kon spelen) hoe het grafisch uit ziet. De toevoeging van vista's is naar mijn idee zeer goed geweest; het laat je echt mooie delen van de wereld zien en zorgt er voor dat je weer verder kijkt dan je neus lang is.
The serpent is crawling inside of your ear, he says you must vote for what you want to hear.

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 23 jul 2012, 13:12

@Devata
Ik weet niet of deze server genoemd is bij TofT, want net voor het weekend is hij gekozen dacht ik. Reden was dat de vorige RP server voor europa gedeleted was door Arenanet. Ik vond hem via de GW2 RP community, op Engin. Een community die overigens nog vrij groot is.
Mijn main game is alweer vijf jaar oud en is Lotro. Die speel ik ook alvanaf de beta. En ik wil hem toch eigenlijk nog niet opgeven nu Rohan met de mounted combat uitkomt. Na zo 'n tijd heb je er natuurlijk ook een hoop vrienden gekregen, die jammer genoeg niet naar GW2 willen. Overigens hebben ze bij Turbine, Arenanet goed in de gaten zitten houden want mounted combat wordt nu ook een dynamisch event systeem.

http://www.youtube.com/watch?v=3ygSJhbF ... ure=relmfu

Hoewel Lotro niet meer te vergelijken is met GW2 vind ik het nog wel een van de betere mmorpg's. Die kwa lore, muziek en RP mogenlijkheden bij mij nog steeds nr. 1 staat. Grafisch en performence is natuurlijk GW2 veel beter, als ook de pvp en WvW. Maar als ik eerlijk ben moet ik ook toegeven dat ik na een paar uurtjes GW2 doodmoe ben. (Nou.....? paar uurtjes....? :grin: ) Enfin, ja, ja de jaartjes gaan tellen :) Hoe zeggen we dat ook alweer "een oude boom moet je niet meer verplanten?" :wink:
Laatst bijgewerkt door Grijze Postduif op 23 jul 2012, 13:29, in totaal 3 keer bewerkt.

Pionier

Berichtdoor Stealth » 23 jul 2012, 13:22

Persoonlijk vind ik dit de beste MMO die ik tot nu toe heb gespeeld. Eindelijk had ik gisteren dan een dag waarop ik niks anders hoefde te doen dan gamen. Uren en uren achter elkaar heb ik gespeeld en kon er maar niet afblijven. Of het nou ging om een dorp verdedigen die plotseling werd aangevallen of dat ik diepe zeeën aan het ontdekken was, constant had ik die drang om maar verder te blijven ontdekken. Je speelt zo uren weg zonder dat je er erg in hebt althans zolang alles nog nieuw is. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat als je 4-5x een dorp verdedigd hebt dat je op je volgende character denkt van laat dat dorp maar vallen. Daar zijn natuurlijk genoeg andere alternatieven voor. Het enige wat ik niet heb gedaan dit weekend was de personal story lijn volgen, puur omdat dit echt iets is wat ik wil bewaren voor de release. Kortom dit is echt een geweldige game.

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 23 jul 2012, 13:27

Stealth schreef:Persoonlijk vind ik dit de beste MMO die ik tot nu toe heb gespeeld. Eindelijk had ik gisteren dan een dag waarop ik niks anders hoefde te doen dan gamen. Uren en uren achter elkaar heb ik gespeeld en kon er maar niet afblijven. Kortom dit is echt een geweldige game.

Eens!! :good:

Moderator
GW2 ID: Berelain.2308
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

Berichtdoor Berelain » 24 jul 2012, 08:35

Heb van het weekend uren gespeeld zonder het idee het hebben niks meer te kunnen doen. Had wel af en toe het idee dat ik te vervooruit liep en dat het soms het iets te langzaam ging (het levelen/vooruitgang) voor mijn doen, zeker omdat ik al lvl 9 opeens lvl 21 tegen kwam. Maar toen ben ik weer ergens anders heen gegaan en heb me daar vermaakt.
Kwam er wel achter dat 1 starting area voor mij, niet genoeg was om naar lvl 15-25 plekken te kunnen gaan. Heeft ook met speel stijl te maken. Maar met 2 starting area's kom ik een eind.
Oink Oink Oink

Avonturier

Berichtdoor Sephiroth6527 » 26 jul 2012, 18:47

ben je dan niet bang dat je veel content gemist heb aangezien het wel gemaakt is om met 1 area dit lvl te bereiken.

ik heb namelijk heel uitgebreid gespeeld in de begin area van sylvari en kwam later nog dingen tegen in dit zelfde gebeid waar ik niets van af wist ( zoals verstopte jump puzzles) het blijft mijn verbazen hoeveel content er per lvl deel is zit.

ps je krijgt geld xp en items bij 100% exploren van een map deel dus het is wel interessant om alles goed door te nemen,.
Bunny:
He will destroy you, and feast on your soul.

Veteraan
GW2 ID: Chronoz.5487
Guild: Global Orange Transmutation [GOT]

Berichtdoor Chronoz » 26 jul 2012, 19:02

Grijze Postduif schreef:
Stealth schreef:Persoonlijk vind ik dit de beste MMO die ik tot nu toe heb gespeeld. Eindelijk had ik gisteren dan een dag waarop ik niks anders hoefde te doen dan gamen. Uren en uren achter elkaar heb ik gespeeld en kon er maar niet afblijven. Kortom dit is echt een geweldige game.

Eens!! :good:

Je neemt me de woorden uit de mond :grin: :yeah:
"Brain, not brawn, will change the world"

Moderator
GW2 ID: Berelain.2308
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

Berichtdoor Berelain » 27 jul 2012, 08:21

Sephiroth6527 schreef:ben je dan niet bang dat je veel content gemist heb aangezien het wel gemaakt is om met 1 area dit lvl te bereiken.

ik heb namelijk heel uitgebreid gespeeld in de begin area van sylvari en kwam later nog dingen tegen in dit zelfde gebeid waar ik niets van af wist ( zoals verstopte jump puzzles) het blijft mijn verbazen hoeveel content er per lvl deel is zit.

ps je krijgt geld xp en items bij 100% exploren van een map deel dus het is wel interessant om alles goed door te nemen,.

Had na de BW3 paar gold verdient, dus voor het geld hoefde ik het niet te doen :) En had alle waypoints, bijna alle points of interest en bijna een hartaanval van de jumppuzels (die boom is gelukt!) Heb lopen craften, gatheren, had bijna alle hartjes en heb heel veel rondgelopen en sommige dingen meer dan dubbel gedaan. Heb me goed vermaakt, maar was toch maar 10-11 toe ik naar de asura ging :)
Oink Oink Oink

Pionier
GW2 ID: Eucalypta.4701
Guild: Dutch Doom Brigade (DDB)

Berichtdoor Eucalypta » 27 jul 2012, 10:47

Dit is de 3de keer dat ik de Beta heb gespeeld. Ik vond het toch wel jammer dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen met level-en, maar ja, tis een beta he. Bugs moeten er toch uit, en aanpassing erin... In Queensdale heb ik alles gevonden (hartjes, interest points, etc). The Vista View's waren nieuw aangemaakt voor deze Beta en best pittig soms, maar dus ook tegelijk meer gewaardeerd als je het wel haalde. Ik ben bijvoorbeeld een half uur bezig geweest met het springen naar de Vista View bij Melandru's standbeeld (ben gewoon een slechte springer, en zwem liever). Ik heb ook een Sylvari aangemaakt, echt een super-mooie omgeving, maar ook erg druk door alle felle kleuren (mijn mening). Ik ben verder door Asura- land gelopen met mijn Human. Deze vond ik persoonlijk wat uitdagender en leuker. Voelde me net Sneeuwwitje tussen al die honderden Asura-dwergen :D
my heart / Is true as steel

Veteraan
GW2 ID: Chronoz.5487
Guild: Global Orange Transmutation [GOT]

Berichtdoor Chronoz » 28 jul 2012, 02:29

Haha sneeuwwitje en de 100den dwergen, das een goeie ja :lol: . Toen ik als asura een norn warrior tegenkwam kon ik me gewoon achter zijn zwaard verstoppen haha. Ik vind het wel vet dat er eindelijk eens wat meer verschil zit tussen races, niet alleen in kleding of textures, maar ook in hoogtes dus :P
"Brain, not brawn, will change the world"

Avonturier

Berichtdoor Wonkie » 28 jul 2012, 16:39

Ik had een vraag over de nu alvast te downloade client.

Ik heb het beta weekend gespeeld en toen heel de beta client gedownload en geinstaleerd enz. Maar kan deze (mits steed geupdated) ook voldoen als het spel uit is dan?

Avonturier

Berichtdoor Sephiroth6527 » 28 jul 2012, 16:44

Wonkie schreef:Ik had een vraag over de nu alvast te downloade client.

Ik heb het beta weekend gespeeld en toen heel de beta client gedownload en geinstaleerd enz. Maar kan deze (mits steed geupdated) ook voldoen als het spel uit is dan?

ja de beta client mits volledig geupdate is de release client. :grin:
Bunny:
He will destroy you, and feast on your soul.

Avonturier

Berichtdoor Wonkie » 29 jul 2012, 14:42

Ok nice, bedankt :)

Keer terug naar Guild Wars 2 Discussie