In een groep naar L80!

Zoek hier mede GW2NL'ers om samen te spelen in PvE
Veteraan
GW2 ID: eXistenZ.5361
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

In een groep naar L80!

Berichtdoor eXistenZ » 01 nov 2012, 17:06

De laatste tijd verveel ik me als ik op m'n Guardian speel, terwijl er nog zat te doen is. Dus heb ik besloten nóg een character te levelen.

Ik wil dus dit doen in een groep! Ik zoek dus nog 4 anderen om mee samen te levelen. Zo leer je elkaar wat beter kennen, misschien het spel zelf ook en meestal heb je samen meer plezier dan alleen ;)

Nu heeft dat down-scalen van levels het makkelijker gemaakt om in groepsverand te levelen, maar het lijkt me leuker om bepaalde zones samen te exploren (dus niet apart al een area 100% maken). Wat PvP en craften enzo kan natuurlijk altijd, aangezien het downscalen je toch terugbrengt naar het level van de zone.

Paar snelle dingetjes:
  • Teamspeak gebruiken lijkt me handig en leuker (mic voor min. 2/5 wel vereist dan)
  • Geen dubbele professions in de setup van 5 (leuk voor de spell-combo's).
  • Geen race restricties en vrije race/prof combinaties - geen disciminatie! :eyez:
  • Elixirs, boosts of weet-ik-wat voor items is naar eigen keuze. Idem voor crafting profs.
  • Server: FSP

Nu ben ik benieuwd of er mensen, of überhaupt iemand, interesse heeft in zo'n idee.Vereist wel wat, maar dan heb je ook wat :P Pro of newb, maakt niet uit, klik hier om te meeten in één city :P.

Kan eventueel, bij genoeg animo, deze post up-to-date houden met namen, profs e/o groepen.

~eX / Ike
Laatst bijgewerkt door eXistenZ op 09 nov 2012, 16:31, in totaal 2 keer bewerkt.
GW2: Ike Lionheart / L80 / Human Guardian @ FSP

Currently playing: WoW, GW2, Rift, LoL

Veteraan
GW2 ID: Xerion.8014
Guild: Kalevala [Kale]

Re: In een groep naar L80!

Berichtdoor Xerion » 01 nov 2012, 17:13

Ik vind het een leuk idee, meld me er ook voor aan!
Vind het wel luek om met "wild"vreemde iets te ondernemen. TS heb ik dus daar is je 2/5 al.
Weet alleen niet hoe het zit met tijden, aangezien iedereen wel eens wat heeft op bepaalde dagen (voor mij dinsdag en donderdag trainen).

Ik vind het een leuk idee, heb op het moment een Asuran Mesmer LVL 2 die staat te popelen om 80 te worden.
Commander Xerion The Fierced
Guild: Kalevala [Kale] en Mend Body And Us [WeGe]
Server: Far Shivepreaks

Avonturier
GW2 ID: Izory.3670

Berichtdoor Izory » 01 nov 2012, 17:25

Hey,

lijkt me een leuk idee. Ik denk alleen dat het handiger is als iedereen dezelfde ras kiest ivm zelfde startgebieden ?

gr Iz

Overwinnaar
GW2 ID: Vita Dolce.2865
Guild: Dutch Doom Brigade[DDB]

Berichtdoor Vita Dolce » 01 nov 2012, 18:44

Wat een leuk idee :)

Zelf heb ik een tweede character in lvl 50; ben beetje traag met lvlen maar wil altijd mee doen als ik online ben en dan geen dungeon etc aan het doen ben.

In andere woorden, ik begin niet overnieuw met een character maar exploren etc vind ik ook altijd gezellig en leuk om te doen :wink: (Als plek in de party het toelaat)

Ben online verschillend tussen ma, di, woe en do avonden.

Beheerder
GW2 ID: Dagoh.3482

Berichtdoor Dagoh » 01 nov 2012, 18:58

Izory schreef:Hey,

lijkt me een leuk idee. Ik denk alleen dat het handiger is als iedereen dezelfde ras kiest ivm zelfde startgebieden ?

gr Iz

Maakt in principe niet uit omdat je vanuit je start hoofdstad naar Lion's Arch kan travelen en vanaf hier naar een gebied met zijn allen.

Veteraan

Berichtdoor eXistenZ » 01 nov 2012, 19:00

Ben trouwens vergeten te vermelden dat ik zelf op de server FSP zit, maar mocht er zoveel belangstelling zijn, dan kan de thread omgedoopt worden tot een soort lijst waar ik evt. kan bijhouden wie wil groupen of al zit, en dan ook van andere servers met Nederlanders.

@Xerion
Speeltijden kan een obstakel worden ja, sowieso als je vaste tijden in moet plannen. Het moet natuurlijk geen tweede baan worden en iedereen heeft een eigen sociaal leven. Maar om gewoon random te kijken of de andere 4 online zijn en dan te starten heeft denk ik ook weinig zin.

@Izory
Via de main capital in je startersgebied is het makkelijk om in LA te verzamelen. Uiteraard moet er eerst een startersgebied worden gekozen. Dus eigenlijk beginnen we dan samen op L2, na de introductie dus (tenzij je L3 dingt van het exploren, maar lijkt me sterk).

Mocht je niet weten hoe je er komt: http://www.gw-nl.net/2012/08/23/vind-je ... /#more-462

@Vero
Ah, jammer. Je weet dat je het wilt! De insteek is idd om met z'n 5en van het begin te beginnen, maar mocht er iemand ineens mee stoppen, dan is het altijd handig om een soort stand-by lijst te hebben met mensen die bereid zijn in te stappen met een character rond dat level, en dan kunnen we evt. gebieden doen die ook 'het nieuwe lid' nog niet gedaan heeft.

Veteraan
GW2 ID: Xerion.8014
Guild: Kalevala [Kale]

Berichtdoor Xerion » 01 nov 2012, 19:20

Ik zal morgen even op de gw2nl TS komen. Kunnen we het er over hebben, wat precies de insteek is en hoe we het zouden kunnen aanpakken, misschien ook handig voor diegene die gepost hebben en ook interesse hebben.
Hier kunnen dan een heleboel dingen duidelijk uit worden.

Ergens in de Avond lijkt me het best, dan zal iedereen wel thuis zijn van school/werk/stage :P

Hoor het wel.
Commander Xerion The Fierced
Guild: Kalevala [Kale] en Mend Body And Us [WeGe]
Server: Far Shivepreaks

Veteraan

Berichtdoor eXistenZ » 01 nov 2012, 19:53

Helaas ben ik morgenavond niet thuis, maar evt. wel bereikbaar via PM of gewoon posts op het forum. Zal er af en toe op kijken via m'n telefoon, als ik het niet vergeet :P

Maar je kan altijd je ideeën hier posten, want het idee zelf is nog pril. Suggiesties zijn welkom!

Veteraan
GW2 ID: Freezzie.6539

Berichtdoor Freezzie » 01 nov 2012, 20:56

Heel leuk idee, heb zelf een lvl 14 guardian nu :)
Misschien is een avondje per week leuk om samen met 5 man te levelen? Ik zelf vind t leuk om met meerdere te levelen, maar ik wil wel op m'n char doorkunnen en niet gelimiteerd worden omdat 1 iemand ff geen zin heeft.

(En ik moet altijd een gebied op 100% hebben :P I know, slechte eigenschap).

Pionier
GW2 ID: Eucalypta.4701
Guild: Dutch Doom Brigade (DDB)

Berichtdoor Eucalypta » 01 nov 2012, 22:11

Echt een leuk idee! :D
Ik heb nu één char van lvl 65, de rest moet ik nog mee beginnen, hehe.
Maar ik heb nog heel wat te ontdekken met mijn lvl 65 char, en in een groepje met elkaar lvl-en brengt ook lol met zich mee, dus maakt me niet uit waar ik begin ^^
Moet dan alleen de teamspeak downloaden, en kijken of mijn mic genoeg capaciteit heeft.
Ik ben voornamelijk in het weekend beschikbaar.
my heart / Is true as steel

Avonturier

Berichtdoor Izory » 02 nov 2012, 00:15

Ik hou het in de gaten. Moet wel een server transfer aanvragen omdat ik op desolation zit, ook een prima server trouwens.

Mocht er een ts meeting plaatsvinden zal ik er proberen bij te zijn.

Overigens ben ik een voorstander van een aantal vaste momenten per week, vanuit daar kan het natuurlijk alle kanten op groeien.

Iz

Veteraan

Berichtdoor eXistenZ » 06 nov 2012, 10:25

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat het persoonlijke schema van mensen een bottleneck is voor dit project. Zelf ben ik alleen na 18.30 beschikbaar doordeweeks, en in het weekend verschilt het erg, als ik überhaupt al online ben.

Ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar een guild waar mensen bijeenkomen om samen te spelen, en dan met de focus op levelen in groepen en weinig interesse in "endgame". Weet iemand of er zo'n guild bestaat, anders is het misschien de moeite om er één op te starten (Vero, Willem, TWDutch? :P).

Of als iemand een andere oplossing heeft, hoor het graag.

Overwinnaar
GW2 ID: Vita Dolce.2865
Guild: Dutch Doom Brigade[DDB]

Berichtdoor Vita Dolce » 06 nov 2012, 17:39

Misschien moet je het omdraaien: een dag kiezen b.v. woensdagavond en die dag vast plannen en kijken wie er dan kunnen en meewillen ;-) Mensen moeten naar school, werken, eten dus half 7 of tussen 19.00 en 20.00 lijkt me niet zo heel onrealistisch.

Ik zou het niet zozeer in de "guild" zoeken maar eerder in de mensen. Kijk naar je vriendengroep en via via, ook natuurlijk op het forum. Ik denk dat als het eenmaal loopt dat je misschien zelfs straks mensen te veel hebt omdat ik best wel merk dat er mensen zijn die hetzelfde gevoel hebben. Gilde heeft ook niet zo veel zin als niemand represent. Zelf ben ik meestal in DDB of NL (WvW).

Willem zit niet zo vaak op dit forum.

Persoonlijk vind ik het een super initiatief en kan je me altijd aanspreken als ik online ben.

Ik ga er alleen niet voor kiezen om een avond ervoor op te geven omdat het dan voor mij voelt als een verplichting. Ik ben of wel online of niet online op een doordeweekse avond en als ik in een groepje zou zitten dan voel ik mij verplicht om op een bepaald tijdstip online te zijn en dat wil ik niet. Ook met WvW of dungeonavonden heb ik geen verplichting; ik ben er wel of ik ben er niet. Dit zou anders zijn als je alleen samen levelt met een groep waardoor er bepaalde verwachtingen aan verbonden zijn.

Veteraan

Berichtdoor eXistenZ » 06 nov 2012, 19:34

Klopt dat er veel mensen zijn die dit willen, maar ik zie er maar weinig reageren (okay, forum was enige dagen down). Maar op dit moment hebben 4 mensen interesse getoond (jou niet meegeteld) die allemaal qua schema al afwijken. Als er 30 mensen zich hadden aangemeld zou het wat makkelijker zijn om een groep te vormen en zelfs meerdere groepjes.

Als je al weet dat je om 18.00 uur op woensdag afgesproken heb, dan ga je m.i. niet ff snel nog een dungeon doen. Maar ik begrijp wat je bedoeld, je gaat "IRL" afspraken niet afzeggen hiervoor, dat zou ik zelf ook niet doen. Dus daarom is het juist voor mij ook moeilijk om een vaste tijd te reserveren. Ik speel als ik zin heb, en de laatste tijd is dat bar weinig. Daarom hoop ik dat een nieuwe char een soort boost geeft, anders zie ik mezelf snel quitten (alhoewel, geen monthly fee, scheelt wel weer ;))

Veteraan
GW2 ID: Chronoz.5487
Guild: Global Orange Transmutation [GOT]

Berichtdoor Chronoz » 06 nov 2012, 19:46

Ik wil ook wel meedoen. Misschien is het een idee om het als alt character te houden en alleen met z'n allen te gaan levelen zoals ExitenZ zei. Ik wil wel een nieuw character ervoor aanmaken en heb ook nog een lvl 30 guardian, dus kan altijd invallen, maar ja dan loop je weer niet gelijk. Als je met 5 man gaat doen is het idd moeilijk om geen tijden "te plannen" en toch allemaal tegelijk online te zijn. Denk dat je hiervoor toch een avond ofzo moet plannen als je met z'n allen tegelijk wilt spelen. Misschien alleen geen tijd, alleen een indicatie bijv. woensdag avond ong tussen dan en dan, zodat je toch een beetje een indicatie hebt.
"Brain, not brawn, will change the world"

Avonturier

Berichtdoor Mara » 06 nov 2012, 20:18

Op zich lijkt het me ook wel wat. Ik heb nog een lvl 10 mesmer en lvl 12 ele. Ben normaal om ongeveer 20.30 aanwezig en heb wel TS, maar gebruik het weinig.

Beheerder
GW2 ID: Dagoh.3482

Berichtdoor Dagoh » 06 nov 2012, 22:25

Ik heb wel intresse maar zoals eerder gezegd is het vrij lastig te regelen en ik ben iemand die altijd doet waar ikzelf zin in heb in-game dus dat betekend dat ik soms ook geen zin heb. Ik heb echter nog 6 characters die allemaal tussen de lvl 1 en lvl 40 zijn en waar ik altijd wel een area'tje mee wil clearen, dus laat het me weten, dan kijk ik of het me lukt.

Avonturier

Berichtdoor Izory » 06 nov 2012, 23:21

Het enige struikelblok zijn de tijden, ben het ook eens met vita dolce dat een vaste afspraak het wellicht een te grote verplichting maakt.

Ik ben inmiddels aanwezig op de FS server en lid van de Guild of Tweakers gilde.

ik blijf het topic nog even volgen (=

Avonturier
GW2 ID: Lucifer.7601

Berichtdoor Lucifer » 02 jun 2013, 19:34

Ik stuit toevallig net pas op dit onderwerp, maar gezien ik meestal altijd alleen level,
omdat ik zelf met wat beperkingen zit...vroeg ik mij af of dit idee ooit nog van de grond gekomen is ?

Mijn probleem is dat ik nooit heel erg lang achter de pc kan zitten, waardoor ik dus meestal in mijn
eentje moet spelen/levellen, of gewoon met vreemden moet mee rennen.
Vind ik op zich niet erg, alleen gaat het levellen niet super snel hier met 3 verschillende characters :grin:

Gezien ik puur voor de lol en mijn plezier speel, zou ik het ook niet erg vinden om te "moeten" mee lopen met andere, of veel lager level characters.
Niet dat ik zelf zo'n hoog level ben, maar u snapt mijn punt :grin:

Maar vandaar dat ik al een tijdje op zoek ben naar 1 of meer mensen om af en toe samen mee
te levellen...een vast groepje zou daarbij uiteraard helemaal te gek zijn.
Die guild waar ik in zit zijn bijna allemaal lv 80 characters, dus tja...dat ga ik gewoon nog niet redden.
Daarom wil ik het dan ook eens op deze manier proberen...

Keer terug naar Ik zoek een groep