Stresstest 10 Augustus
50 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
- Horst
- Moderator
-
- GW2 ID: horstyv.2587
- Guild: Draconian Times [DT]
Stresstest 10 Augustus
Hoppa, nog een stresstest, ditmaal voor de Noord-Amerikanen:
Deze vindt plaats van 01u00 to 05u00 's Nachts onze tijd!!
bron: officiële Guild Wars 2 Facebook pagina
Deze vindt plaats van 01u00 to 05u00 's Nachts onze tijd!!
Good news for North Americans tomorrow:
We will be conducting a Stress Test on Friday, August 10 from 4:00 PM PACIFIC Time to 8:00 PM PACIFIC Time.
REMEMBER: We will be actively working on the game during the event, so you might experience connectivity problems or discover features that are not working as designed. Any issues you experience are a result of the rigorous conditions of the stress test, and are in no way representative of the state of the game at launch. By participating in this stress test, you’re helping us make Guild Wars 2 a better game. Thanks for your cooperation—we’ll see you in-game!
~RB
bron: officiële Guild Wars 2 Facebook pagina
Life is about, Living it from the heart!!
www.DraconianTimes.eu
www.DraconianTimes.eu
- Araturo
- Avonturier
-
- GW2 ID: Araturo.1328
- Guild: Limburgse Jagers [LJ]
- Felblade
- Pionier
-
- GW2 ID: dijkstra.5981
- Guild: Legacy of Rin
Re: Stresstest 10 Augustus
Ach ja dan kunnen die amerikanen ook eens ophouden te mekkeren dat de tijden alleen maar in Europees voordeel zijn (zal ook eens een keertje in een MMO
)
Ik wacht wel op release, ik doe in de laatste beta's eigenlijk toch al niet anders dan PvP omdat ik de questing wil bewaren voor mijn live release character.
Overigens vind ik het trouwens wel raar, ze hebben nu dan 3 stresstests in korte tijd gedaan, hadden ze dan beter niet weer een beta weekend kunnen maken? Nu zitten ze dadelijk ook alweer op een halve dag op doordeweekse dagen, terwijl in het weekend (en langer vooraangekondigd) mogelijk veel meer spelers mee kunnen doen met de tests.
)Ik wacht wel op release, ik doe in de laatste beta's eigenlijk toch al niet anders dan PvP omdat ik de questing wil bewaren voor mijn live release character.
Overigens vind ik het trouwens wel raar, ze hebben nu dan 3 stresstests in korte tijd gedaan, hadden ze dan beter niet weer een beta weekend kunnen maken? Nu zitten ze dadelijk ook alweer op een halve dag op doordeweekse dagen, terwijl in het weekend (en langer vooraangekondigd) mogelijk veel meer spelers mee kunnen doen met de tests.
Ik vind het ook apart, al die stress tests zo vlak voor de release. Je zou denken dat ze dit ondertussen wel in orde hadden. Ik log wel even in, crafting is het enige wat ik nog wilde proberen en nog niet heb gedaan.
Laatst bijgewerkt door Devata op 10 aug 2012, 09:22, in totaal 1 keer bewerkt.
- Enadeag
- Veteraan
-
- GW2 ID: Enadeag.1265
Waarom niet tijdens BWE's? Heel eenvoudig.
Je wil tijdens een BWE zo veel mogelijk feedback krijgen over de game zelf. Daarom zorg je voor een stabiele versie van je game. Alle feedback van dat weekend kan je gebruiken ter verbetering van de game zelf.
Als je een aantal experimentele dingen wil uitproberen (streaming updates, server capaciteit, stressen van de servers etc.) dan hou je daar speciale tests voor.
Ik verwacht ook meerdere redenen waarom ze dit nu doen:
1. Blizzard, die veel ervaring heeft met online games (WoW en SC2) faalde ontiegelijk hard bij de release van D3. Dit willen ze echt voorkomen.
2. Ondanks er tijdens de BWE's veel mensen online zijn geweest is dit geen reëel beeld van de livegang. Er zijn genoeg mensen die een pre-order hebben ipv een pre-purchase of gewoon het spel hebben gekocht zonder een van die twee. Hier door zal de eerste week (en zeker de eerste dag van de release (28)) veel meer druk worden uitgeoefend op de servers.
3. Ze willen een aantal (experimentele of minder stabiele) dingen proberen. Denk aan: Dingen proberen met server capaciteit, updates in de game client die invloed hebben op de stabiliteit en performance, nieuwe hardware aan tests onderwerpen.
Je wil tijdens een BWE zo veel mogelijk feedback krijgen over de game zelf. Daarom zorg je voor een stabiele versie van je game. Alle feedback van dat weekend kan je gebruiken ter verbetering van de game zelf.
Als je een aantal experimentele dingen wil uitproberen (streaming updates, server capaciteit, stressen van de servers etc.) dan hou je daar speciale tests voor.
1. Blizzard, die veel ervaring heeft met online games (WoW en SC2) faalde ontiegelijk hard bij de release van D3. Dit willen ze echt voorkomen.
2. Ondanks er tijdens de BWE's veel mensen online zijn geweest is dit geen reëel beeld van de livegang. Er zijn genoeg mensen die een pre-order hebben ipv een pre-purchase of gewoon het spel hebben gekocht zonder een van die twee. Hier door zal de eerste week (en zeker de eerste dag van de release (28)) veel meer druk worden uitgeoefend op de servers.
3. Ze willen een aantal (experimentele of minder stabiele) dingen proberen. Denk aan: Dingen proberen met server capaciteit, updates in de game client die invloed hebben op de stabiliteit en performance, nieuwe hardware aan tests onderwerpen.
The serpent is crawling inside of your ear, he says you must vote for what you want to hear.
- Dalmatino
- Veteraan
-
- GW2 ID: Dalmatino.2789
- Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]
Aan die stresstest heb je eingelijk ook niet zo veel aan, giesteren bijvoorbeeld waren we zekker ander half uur aan het rommelen om er in te komen
. Vorige liep nog aardig mee , maar vanacht was het een drama... HOP naar release, ik ben het klaar mee met al dat stress gedoe 
. Vorige liep nog aardig mee , maar vanacht was het een drama... HOP naar release, ik ben het klaar mee met al dat stress gedoe 
- Felblade
- Pionier
-
- GW2 ID: dijkstra.5981
- Guild: Legacy of Rin
Enadeag schreef:Waarom niet tijdens BWE's? Heel eenvoudig.
Ja maar dat is dan toch gewoon een BWE speciaal voor die stresstest?
Ze kunnen dat net zo goed doen en er is geen reden om dat niet te doen, als ze dat gewoon aangeven zoals de afgelopen stresstests 'wij zijn bezig met onderhoud tijdens het spelen'. Als er mensen zijn die zich laten beinvloeden door de prestaties van een beta dan zijn ze ook niet goed snik, Arenanet heeft ook meer dan genoeg aangegeven dat het om een beta gaat en zelfs gisteren nog waren er mensen op zekere andere fora die steen en been klaagden dat ze niet in het spel konden komen, type a la self-entitled-brat die vonden dat ze moesten spelen omdat er een beta gaande was.
Er staat nergens dat een BWE alleen maar voor de actuele content geld.
Ik heb eigenlijk weinig mensen er over zien klagen, ik heb het wel veel mensen zien melden.
Ik had gister overigens nog een leuke bug gevonden. Onder water is het altijd dag. Je ziet altijd de zonnestralen en het is er altijd licht. Kom je boven het water dan blijkt het ineens nacht te zijn.
Ik had gister overigens nog een leuke bug gevonden. Onder water is het altijd dag. Je ziet altijd de zonnestralen en het is er altijd licht. Kom je boven het water dan blijkt het ineens nacht te zijn.
- Enadeag
- Veteraan
-
Felblade schreef:Ja maar dat is dan toch gewoon een BWE speciaal voor die stresstest?
Ze kunnen dat net zo goed doen en er is geen reden om dat niet te doen, als ze dat gewoon aangeven zoals de afgelopen stresstests 'wij zijn bezig met onderhoud tijdens het spelen'. Als er mensen zijn die zich laten beinvloeden door de prestaties van een beta dan zijn ze ook niet goed snik, Arenanet heeft ook meer dan genoeg aangegeven dat het om een beta gaat en zelfs gisteren nog waren er mensen op zekere andere fora die steen en been klaagden dat ze niet in het spel konden komen, type a la self-entitled-brat die vonden dat ze moesten spelen omdat er een beta gaande was.
Er staat nergens dat een BWE alleen maar voor de actuele content geld.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Overigens ook nog een punt (en dit is gewoon botweg geld). Weekenden zijn duurder dan normale werkdagen.
The serpent is crawling inside of your ear, he says you must vote for what you want to hear.
Waarschijnlijk hebben ze daar te maken met invloeden waar wij geen weet van hebben. Tot nu toe hebben de lui van Anet laten zien dat ze weten waar ze mee bezig zijn; dat zal nu niet anders zijn. Heb vertrouwen 
- Silverdisc
- Pionier
-
Wat mij betreft doen ze zo veel mogelijk stress tests, dan kan de launch alleen maar soepeler verlopen. Ze moeten er ook rekening mee houden dan de pre purchasers toegang hebben tot alle beta weekenden, niet tot de stress tests. Dat is extra. Het is dus minder "erg" als de servers 6x opnieuw moeten worden opgestart tijdens een stress test. Als dat tijdens een beta weekend zou zijn zouden veel meer mensen gaan klagen dat de game niet stabiel is. Nu is het een stress test en is het "logischer".
"Ze moeten er ook rekening mee houden dan de pre purchasers toegang hebben tot alle beta weekenden, niet tot de stress tests." Hoe
Kom je erbij dat die geen toegang hebben tot de stress tests? Die hebben zeker toegang.
Kom je erbij dat die geen toegang hebben tot de stress tests? Die hebben zeker toegang.
- Vita Dolce
- Overwinnaar
-
- GW2 ID: Vita Dolce.2865
- Guild: Dutch Doom Brigade[DDB]
Ik ben echt onder de indruk van ArenaNet en alle dingen die ze organiseren voordat GW2 uitkomt, tot Beta Events en stress testen, gewoon om er zeker van te zijn dat alles zo spoedig en goed verloopt voor de opening van GW 2
Ik ken geen enkel gamebedrijf dat zo actief reageert op de achterban (wij dus, de gebruikers) dan ArenaNet.
Tijdens de stress test is het natuurlijk wel vervelend dat dingen niet werken of dat je eruit gegooid wordt maar dit wordt wel al van te voren duidelijk gemaakt, het is echt een "stress test" dus boos ben ik absoluut niet geworden. Ik hoop dat ze wat hebben aan de bug reports.
Deze stress test op 10 augustus ga ik overslaan
Ik ken geen enkel gamebedrijf dat zo actief reageert op de achterban (wij dus, de gebruikers) dan ArenaNet.
Tijdens de stress test is het natuurlijk wel vervelend dat dingen niet werken of dat je eruit gegooid wordt maar dit wordt wel al van te voren duidelijk gemaakt, het is echt een "stress test" dus boos ben ik absoluut niet geworden. Ik hoop dat ze wat hebben aan de bug reports.
Vita Dolce schreef:Ik ben echt onder de indruk van ArenaNet en alle dingen die ze organiseren voordat GW2 uitkomt, tot Beta Events en stress testen, gewoon om er zeker van te zijn dat alles zo spoedig en goed verloopt voor de opening van GW 2![]()
Nu maar hopen dat, ondanks al die stresstesten, de servers straks niet vast lopen.
- smalltesla
- Avonturier
-
Het was een zeer geslaagde stress test , want nadat ik mij ruim een uur lang een marokkaan voelde bij de de deur van een nederlandse disco en ik alle mogelijke redenen heb gezien waarom ik niet in kon loggen , heb ik maar besloten om gestressed naar bed te gaan , prima werk Anet !!!! .....
- Enadeag
- Veteraan
-
smalltesla schreef:Het was een zeer geslaagde stress test , want nadat ik mij ruim een uur lang een marokkaan voelde bij de de deur van een nederlandse disco en ik alle mogelijke redenen heb gezien waarom ik niet in kon loggen , heb ik maar besloten om gestressed naar bed te gaan , prima werk Anet !!!! .....
Stiekem moest ik lachen. Maar als het echt waar is moet ik nog harder lachen.

Ruim een uur.. als je dan nog een keer meer had geprobeerd dan was je waarschijnlijk wel binnen gekomen. Vanaf +- 10 over 10 werkte alles.
- Silverdisc
- Pionier
-
Devata schreef:"Ze moeten er ook rekening mee houden dan de pre purchasers toegang hebben tot alle beta weekenden, niet tot de stress tests." Hoe
Ik bedoel dat als je prepurchaset één van de voordelen van prepurchasen was dat je toegang kreeg tot de BWE's. Het werd zeg maar "verkocht". De stress tests zijn gewoon een leuk extraatje die je niet "hebt gekocht". Je hebt wel toegang tot de stress tests, maar Arenanet heeft is niet verplicht om de prepurchasers er in te laten spelen.
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Silverdisc schreef:Devata schreef:"Ze moeten er ook rekening mee houden dan de pre purchasers toegang hebben tot alle beta weekenden, niet tot de stress tests." Hoe
Ik bedoel dat als je prepurchaset één van de voordelen van prepurchasen was dat je toegang kreeg tot de BWE's. Het werd zeg maar "verkocht". De stress tests zijn gewoon een leuk extraatje die je niet "hebt gekocht". Je hebt wel toegang tot de stress tests, maar Arenanet heeft is niet verplicht om de prepurchasers er in te laten spelen.
Mhhhhhh,.........ok, noem een kleur onder de 10!............Goed zo, januari!!
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)
Toen ik gisteren zat te spelen had ik overal waar ik loop blauwe strepen en vlekken op mijn scherm, bijna niets van lag maar wel die vervelende storingen. Ik dacht dat het mijn grafische kaart was maar dat zou niet mogen.
Ik speel GW2 op mijn laptop: Acer ASPIRE 7551G, AMD Athlon II p360 ( 2,3 Ghz) en een grafische kaart ATI Mobility Radeaon HD 5470.
Dit zou toch meer dan genoeg moeten zijn ? Zou dit aan de stress test kunnen liggen ? Mijn broer en vriend speelden ook maar hadden er geen last van.
Mvg
Sam
Ik speel GW2 op mijn laptop: Acer ASPIRE 7551G, AMD Athlon II p360 ( 2,3 Ghz) en een grafische kaart ATI Mobility Radeaon HD 5470.
Dit zou toch meer dan genoeg moeten zijn ? Zou dit aan de stress test kunnen liggen ? Mijn broer en vriend speelden ook maar hadden er geen last van.
Mvg
Sam
sam5500 schreef:Toen ik gisteren zat te spelen had ik overal waar ik loop blauwe strepen en vlekken op mijn scherm, bijna niets van lag maar wel die vervelende storingen. Ik dacht dat het mijn grafische kaart was maar dat zou niet mogen.
Mvg
Sam
Update je grafische kaart. ik speel met een HD radeon 6850 and had geen problemen qua graphics.
Ik zat er gisteren ongeveer rond 9.45 in werd er wel een keertje uit geflikerd tijdens het maken van men char maar voor de rest. Dik in orde.
BTW vraagje, kunnen wij dan ook spelen vanavond? of is het echt alleen maar voor Noord America?
In geval van wel, dan zie ik je wel vanavond
Op FS ofc.
- Silverdisc
- Pionier
-
Grijze Postduif schreef:Mhhhhhh,.........ok, noem een kleur onder de 10!............Goed zo, januari!!
Zo lastig is het niet hoor
50 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Keer terug naar Nieuws, Interviews & Artikelen