GW2NL Back Up server Piken Square
40 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
- Berelain
- Moderator
-
- GW2 ID: Berelain.2308
- Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]
GW2NL Back Up server Piken Square
Zoals jullie weten hebben we als GW2NL Community Far Shiverpeaks aangewezen als officiële server waar we straks op gaan spelen tijdens de release.
Omdat de kans bestaat dat tijdens de release alle servers van GW2 vol zitten, vanwege het animo en de goede reputatie van de game, is er besloten om een 2de server aan te wijzen als GW2NL Community backup server.
De server is Piken Square geworden!
Deze server is bedoeld voor mensen die in eerste instantie niet op de Far Shiverpeaks Server kunnen komen. Die kunnen dan tijdelijk op de Piken Square server samen spelen met andere Nederlandstalige, tot ze op de Far Shiverpeaks server kunnen komen. In het begin zal van server veranderen nog gratis zijn. Het is nog niet bekend hoelang deze periode zal duren.
Hou in je achterhoofd dat een serverkeuze alleen voor WvW van invloed is! Voor PvE, maakt de serverkeuze niet uit.
Namens het gw2nl team
Berelain
Omdat de kans bestaat dat tijdens de release alle servers van GW2 vol zitten, vanwege het animo en de goede reputatie van de game, is er besloten om een 2de server aan te wijzen als GW2NL Community backup server.
De server is Piken Square geworden!
Deze server is bedoeld voor mensen die in eerste instantie niet op de Far Shiverpeaks Server kunnen komen. Die kunnen dan tijdelijk op de Piken Square server samen spelen met andere Nederlandstalige, tot ze op de Far Shiverpeaks server kunnen komen. In het begin zal van server veranderen nog gratis zijn. Het is nog niet bekend hoelang deze periode zal duren.
Dus, mocht de Far Shiverpeaks server vol zitten tijdens de release, dan adviseren we je de Piken Square server te joinen, als tijdelijke server, indien je met andere Nederlandstalige spelers wilt samenspelen. Na verloop van tijd kun je proberen toch nog naar de Far Shiverpeaks server te gaan.
Hou in je achterhoofd dat een serverkeuze alleen voor WvW van invloed is! Voor PvE, maakt de serverkeuze niet uit.
Namens het gw2nl team
Berelain
Oink Oink Oink
- Biracontas
- Pionier
-
Re: GW2NL Back Up server Piken Square
Dat is goed om weten. Ik post het verder ! xD
Greetings
Greetings
Bira Domitor, The Critical Norn Warrior !
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Wellicht is het goed iedereen er op te attenderen dat sinds beta3 Piken Square ook de Europese RolePlaying server is. Als je niets met RP hebt zou ik je adviseren een andere server te kiezen. Anders krijg je alleen maar wederzijdse ergernissen. Mischien is het aanwijzen als PS als backup server voor de NC niet de elegantste oplossing. Hoewel er door Arenanet geen officiële RP servers aangewezen zijn had de RP community wel, net zoals de Nederlandse community met FSP gedaan heeft, een Europese server gekozen. Als vertegenwoordiging voor de NC had ik uit respect voor de RC community zelf een andere 'stille' server gekozen.
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)
- Godefridus
- Veteraan
- Guild: Limburgse Jagers
Ach, zal wel loslopen grijze, die paar tiental NL-ers die er hierdoor wellicht op jouw server bijkomen.... laten we dit niet groter maken dan dat het is.
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Godefridus schreef:Ach, zal wel loslopen grijze, die paar tiental NL-ers die er hierdoor wellicht op jouw server bijkomen.... laten we dit niet groter maken dan dat het is.
Bagatelliseren is het makkelijkste om niet verder te hoeven nadenken. En nadenken is juist wat we als hier als NC dienen te doen. Individuele beslissingen van spelers heeft een andere impact dan die van een "officiële vertegenwoordiging". Enkel het feit dat je het over "jouw server" hebt geeft aan dat de intentie van mijn reactie totaal aan je voorbijgaat. Je kijkt inhoudelijk en niet principieel. Oh, die paar Nederlanders! Paar of boel, is niet het issue. Issue is dat de NC hier bewust, of onbewust voorbijgaat aan de belangen van een andere doelgroep. En aangezien ik er persoonlijk van uit ga, dat hier onbewust gehandeld is benadruk ik dus gewoon de feitelijkheid van deze beslissing en dat maak ik dus niet groter dan wat het is.
- Godefridus
- Veteraan
- Guild: Limburgse Jagers
De reden waarom ik zeg jouw server geeft aan waar ik denk dat je reactie door gedreven wordt, en die indruk wordt nog eens versterkt door je felle vervolgbetoog.... lijkt het namelijk heel erg persoonlijk te nemen... dus in hoeverre ben je nu principieel bezig en in hoeverre ben je gewoon je eigenbelang aan het vertegenwoordigen? Maar ja, dan zal ik de intentie van je post wel fout hebben begrepen 
En bagatelliseren... noem het hoe jij wilt, ik noem het relativeren, worden al genoeg wereldproblemen gemaakt van stormpjes in een glas water...
Je bent zelf behoorlijk actief hier, je hebt zelf ook bijgedragen aan discussies omtrent eventueel blijven op FS of naar een andere server verkassen. Waarbij PS ook expliciet voorbij is gekomen. Daarbij is ook genoemd dat er op PS een RP-community zou neerstrijken. Beetje opmerkelijk dat je nu dan van mening bent dat het nu dan toch niet anders kan zijn dan dat dit een onbewuste handeling moet zijn en dat er niet nagedacht is over de keuze.
Zou het wellicht kunnen zijn dat juist de CM's dit alles wél in de juiste proporties zien?
En bagatelliseren... noem het hoe jij wilt, ik noem het relativeren, worden al genoeg wereldproblemen gemaakt van stormpjes in een glas water...
Je bent zelf behoorlijk actief hier, je hebt zelf ook bijgedragen aan discussies omtrent eventueel blijven op FS of naar een andere server verkassen. Waarbij PS ook expliciet voorbij is gekomen. Daarbij is ook genoemd dat er op PS een RP-community zou neerstrijken. Beetje opmerkelijk dat je nu dan van mening bent dat het nu dan toch niet anders kan zijn dan dat dit een onbewuste handeling moet zijn en dat er niet nagedacht is over de keuze.
Zou het wellicht kunnen zijn dat juist de CM's dit alles wél in de juiste proporties zien?
- Grijze Postduif
- Veteraan
-
Godefridus schreef:De reden waarom ik zeg jouw server geeft aan waar ik denk dat je reactie door gedreven wordt, en die indruk wordt nog eens versterkt door je felle vervolgbetoog.... lijkt het namelijk heel erg persoonlijk te nemen... dus in hoeverre ben je nu principieel bezig en in hoeverre ben je gewoon je eigenbelang aan het vertegenwoordigen? Maar ja, dan zal ik de intentie van je post wel fout hebben begrepen
Hehehe, ik neem je opmerking over mijn felle vervolg betoog als compliment. En dat je mijn intentie als eigenbelang ervaarde begreep ik al na je eerste reactie, doch niets is minder waar. Eigenbelang voor mij zou zijn, een spiegel van GW2nl zoal op FSP terug zien op PS, want ik ben een voorstander van een sterke NC op een server en als individu liever aangesloten bij Nederlandstalige dan bij internationaal c.q engelstalige. Toch verdedig ik in mijn betoog de belangen van de Internationale RP community. Waarom? Omdat ik dit mis in de bovenstaande aankondiging van onze community hier, om voor PS als 2e server te kiezen. We hebben in vorige discussies uitgebreid stilgestaan bij RP community's versus gewone community's. De onbekendheid van mensen t.o.v. RP etc. Mijn standpunt daarin was dat je als niet RPer uitstekend kan samengaan met een RP community, mits je de RP community respecteerd. In die discussies bleek ook nogal wat onbekendheid met een RP community te zijn. En aangezien de GW2RP community nu voor de release al 3000 leden telt, zal dat op PS zeker merkbaar zijn. Uit oogpunt van zorgvuldigheid vind ik dat dit in een afweging mee moet tellen en in een aankondiging benadrukt moet worden. Zo weet iedere nieuwe speler, die alle voorgaande discussies gemist heeft, straks wat hij/zij verwachten kan op PS. Wellicht een storm in een glas water, maar ik kies voor zorgvuldigheid om storm voor GW2nl te voorkomen.
Laat ik het woord Back-Up even benadrukken. Spelers moeten dit zien als een Back-up voor het geval dat Far Shiverpeaks vol zit. Diegene die op Far Shiverpeaks willen spelen, proberen dus eerst om FS te joinen. Mocht die full zijn dan kun je tijdelijk PS joinen en proberen op een ander tijdstip FS te joinen. De laatste beta/stresstest zat deze niet full dus wie weet praten we nu over een back-up die we niet nodig hebben. Daar is een back-up ook voor.
Het is dus niet dat GW2nl als community op 2 servers actief zal zijn. Maar we willen ervoor zorgen dat de NL spelers niet over 8 servers verdeeld zijn terwijl ze allemaal op FS willen spelen.
Het is dus niet dat GW2nl als community op 2 servers actief zal zijn. Maar we willen ervoor zorgen dat de NL spelers niet over 8 servers verdeeld zijn terwijl ze allemaal op FS willen spelen.
Lol... Rofl ....
en alles was goed
gewoon even vermeld dat dit een RP server wordt en NL community deze RP spelers met respect bejegenen in de tijd dat NL spelers op de server bivakeren.
en alles was goed
gewoon even vermeld dat dit een RP server wordt en NL community deze RP spelers met respect bejegenen in de tijd dat NL spelers op de server bivakeren.

Piken Square is ook aangewezen als internationaal alternatief voor Far Shiverpeaks / de Benelux..
Ik vind het iig een prettige server met een goede community.
Ik vind het iig een prettige server met een goede community.
- darkpasion
- Pionier
-
- GW2 ID: ravagers.5294
- Guild: paradox knights
ik weet niet far shiverpeaks domineert atm op wvw. 200k punten tegen 3k en 2k vindt ik wel epic XD maar inderdaad om wel steeds in overflow te komen en dan een bericht te krijgen dat je er in kan ( doe je dat ben je event kwijt...... ) heeft wel zijn nadelen
- Marco
- Moderator
-
- GW2 ID: Marco.8209
- Guild: Draconian Times [DT]
Komt omdat iedereen bij elkaar in dezelfde area zit, na een maand komt dat allemaal wel goed.
Resistance is futile.
Denk je niet dat over een maand allemaal samen in een andere area zit, en over 3 maanden zit iedereen in LA. Hoe gaat het in FS eigenlijk met WvW qua toegang?
Piken Square stond 2e in WvW er was een server die flink domineerde ik denk echter wel dat de huidige WvW score nog niet zo heel veel zegt, de servers die zich echt op WvW focussen zullen nu wel eerste staan maar de vraag is hoe het straks gaat gaan als wat meer mensen WvW gaan doen, vele zijn nu tenslotte nog bezig in PVE, ik heb zelf nog totaal niet in WvW gezeten, was wel van plan vanavond eens even een kijkje te nemen in WvW.
Piken Square stond 2e in WvW er was een server die flink domineerde ik denk echter wel dat de huidige WvW score nog niet zo heel veel zegt, de servers die zich echt op WvW focussen zullen nu wel eerste staan maar de vraag is hoe het straks gaat gaan als wat meer mensen WvW gaan doen, vele zijn nu tenslotte nog bezig in PVE, ik heb zelf nog totaal niet in WvW gezeten, was wel van plan vanavond eens even een kijkje te nemen in WvW.
- DhrRob
- Veteraan
-
- GW2 ID: Deheerrob.4978
Toegang is kut, soms wel een uur in de que. Verder staan we continu bovenaan. Gister hadden we iets in de 180.000 punten, terwijl de andere 2 rond de 30.000 bungelde.
- Berelain
- Moderator
-
Vandaag hele dag gespeeld op FSP, weinig problemen gehad met overflow, Kan alleen nu niet inloggen 
Oink Oink Oink
- Razahh
- Avonturier
-
- GW2 ID: Liquid.3602
- Guild: SWAM
Never mind.
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'
- Xterminate
- Pionier
- GW2 ID: Gruwelijkste
- Guild: Dutch Finest (DUF)
Ik ben van fsp naar piken gegaan. Op fsp kwam ik gewoon niet in wvw. Samen spelen was lastig want je zat beide in een andere overflow. En dat is irri. Hopen dat ik op piken geen 2 uur in wvw que moet zitten
Ik heb ik Piken Square pas 1 keer gezien dat op alle WvW maps een que zat, ik weet niet hoe lang hij was want ik ben er toen niet heen gegaan maar over het algemeen gaat alles een stuk sneller, ook bij de gewone overflow (als je al in de overflow komt) en toch is het druk zat in de wereld.
- Xterminate
- Pionier
Devata schreef:Ik heb ik Piken Square pas 1 keer gezien dat op alle WvW maps een que zat, ik weet niet hoe lang hij was want ik ben er toen niet heen gegaan maar over het algemeen gaat alles een stuk sneller, ook bij de gewone overflow (als je al in de overflow komt) en toch is het druk zat in de wereld.
Weet jij een leuke guild op piken
- Berelain
- Moderator
-
Xterminate schreef:Devata schreef:Ik heb ik Piken Square pas 1 keer gezien dat op alle WvW maps een que zat, ik weet niet hoe lang hij was want ik ben er toen niet heen gegaan maar over het algemeen gaat alles een stuk sneller, ook bij de gewone overflow (als je al in de overflow komt) en toch is het druk zat in de wereld.
Weet jij een leuke guild op piken
http://www.gw2nl.nl/guilds en zoeken op Piken Square
Oink Oink Oink
Xterminate schreef:Weet jij een leuke guild op piken
Ik heb zelf een guild, we hebben nu tegen de 40 leden dus begint langzamerhand ergens op te lijken, is wel een internationale guild dus de voertaal is Engels.
We proberen alles een beetje op een community-achtige manier te doen.
Hier staan wij: http://www.gw2nl.nl/guilds/The-Only-One
Wil je een Nederlandse guild dan kun je daar even kijken, ik heb zelf ook ingame ooit een uitnodiging gekregen voor een Nederlandstalige guild maar zou je de naam zo niet kunnen zeggen.
- Xterminate
- Pionier
Devata schreef:Xterminate schreef:Weet jij een leuke guild op piken
Ik heb zelf een guild, we hebben nu tegen de 40 leden dus begint langzamerhand ergens op te lijken, is wel een internationale guild dus de voertaal is Engels.
We proberen alles een beetje op een community-achtige manier te doen.
Hier staan wij: http://www.gw2nl.nl/guilds/The-Only-One
Wil je een Nederlandse guild dan kun je daar even kijken, ik heb zelf ook ingame ooit een uitnodiging gekregen voor een Nederlandstalige guild maar zou je de naam zo niet kunnen zeggen.
Ik heb jaren wow gespeeld. en ben internationaal wel gewend. VInd het wel wat hebben
Xterminate schreef:Ik heb jaren wow gespeeld. en ben internationaal wel gewend. VInd het wel wat hebben
Stuur me ingame even een mailtje "Oxherd" dan zal ik je een invite sturen.
- Berelain
- Moderator
-
Graag weer on topic, recruiten/praten over guilds enz kan op een andere manier 
Oink Oink Oink
- kim86
- Veteraan
-
- Guild: [DDB] & [TDF]
weet iemand toevallig of het switchen van server nog gratis is? Zit nu in FSP, Ik game bijna elke avond samen met mn broertje *Optimus Prime NL en we hebben elke avond problemen om bij elkaar te komen omdat de ene in de overflow zit en de ander in main...zit ik of hij dan eindelijk ook in main is de ander weer in de overflow enz...word er een beetje moe van elke avond dat gedoe...
40 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Keer terug naar Nieuws, Interviews & Artikelen