Nieuwe Banner en logo

Interviews, artikelen en meer.

Nieuwe banner en logo houden

Ja
14
42%
Nee
19
58%

Totaal aantal stemmen : 33
Beheerder
GW2 ID: Dagoh.3482
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

Nieuwe Banner en logo

Berichtdoor Dagoh » 24 aug 2012, 21:06

We hebben een nieuwe banner en een nieuw logo. De vraag is wat vinden jullie ervan?

Als je de nieuwe banner niet ziet, probeer dan een F5.

Avonturier
GW2 ID: Araturo.1328
Guild: Limburgse Jagers [LJ]

Re: Nieuwe Banner en logo

Berichtdoor Araturo » 24 aug 2012, 21:08

ik vind het Nederlandse deel mooi met die draak maar het Belgische gedeelte mag wel iets meer GW achtigs krijgen

Edit: ik heb JA, gestemt
Laatst bijgewerkt door Araturo op 24 aug 2012, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.
adequaat tot het bittere eind

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 24 aug 2012, 21:10

Ja Nederlandse draak in spiegelbeeld met de Belgische driekleur.
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Avonturier

Berichtdoor Araturo » 24 aug 2012, 21:14

Grijze Postduif schreef:Ja Nederlandse draak in spiegelbeeld met de Belgische driekleur.

mee eens, en dan misschien later een andere draak of iets dergelijks maar dat Milenium is een beetje lelijk (niet onplesant bedoelt tegen onze zuiderburen)

Pionier
GW2 ID: Section.4538

Berichtdoor section » 24 aug 2012, 21:15

Ik vind best grappig bedacht. En ziet er ook leuk uit.

Maar ik heb miss een beter idee.

Als je nou het nederlandse logo kopieert en omdraait vervolgens dan de windmolen vervangt voor de atonium. Ook dan met de kleuren zwart/geel/rood.

Dat is misschien een leuke uitdaging.
Laatst bijgewerkt door section op 24 aug 2012, 21:21, in totaal 2 keer bewerkt.

Avonturier
GW2 ID: degamer.3469

Berichtdoor Toxin » 24 aug 2012, 21:19

Ik vind hem mooi! Creatief bedacht zo met de molen en het Atomium :grin:

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Berichtdoor Felblade » 24 aug 2012, 21:21

Idee is leuk, maar vind het kleurgebruik niet zo mooi, zou liever 1 kleur zien (lekker strak).

En zoals eerder gezegd is het belgische gedeelte wat minder, van mij mag dat helemaal wel weg maar denk niet dat dat een optie is 8-)

Beheerder

Berichtdoor Dagoh » 24 aug 2012, 21:21

Laat ook even weten wat je gestemt hebt. Zo kunnen we wellicht je feedback meenemen als je bijv. nee gestemt hebt.

Pionier

Berichtdoor VampireLady » 24 aug 2012, 21:27

Ik vind het spuuglelijk, en wel hierom; Een logo op een website of waar dan ook hoort cohesie te hebben met de rest van je thema/website n co. Kijk naar grote websites. HIerbij ontbreekt t aan alle punten. Het idee is herkenbare punten voor BE en NL toe te voegen met de kleuren van de vlaggen om nog eens extra aan te pappen ik snap het maar nu lijkt het een gebrei zonder enige cohesie met wat dan ook.; Het lijkt niet op 1 item maar iets dat door elkaar is gehusseld. Bovendien zie je zelden dat een logo zoveel kleuren heeft.
Ja een logo heeft meer ondertonen maar daadwerkelijk zoveel kleuren heeft het niet. ( wederom ik begrijp dat dat de vlaggen moet voorstellen )

Maar als je een simpele google search naar logos doet dan zie je dat een sterke logo vaak h9int en niet dik bovenop zet. wat hierbij dus wel het geval is.
Laatst bijgewerkt door VampireLady op 24 aug 2012, 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 24 aug 2012, 21:30

Dagoh schreef:Laat ook even weten wat je gestemt hebt. Zo kunnen we wellicht je feedback meenemen als je bijv. nee gestemt hebt.

Ik heb nee gestemd omdat ik vind dat Nederlands gedeelte en Belgisch gedeelte in verhouding moet zijn. Belgisch gedeelte sneeuwt nu onder. Als je Ned. Driekleur gebruikt doe dat dan ook met de Belgische driekleur of gebruik anders een neutrale kleur. Dan zijn molen en Atomium wel in balance. Je kan neutrale kleuren nemen bijvoorbeeld oranje (ned) dat overgaat in rood (belg).
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Avonturier
GW2 ID: Fazz Um.1537

Berichtdoor Fazz-Um » 24 aug 2012, 21:31

Die banner is geen eigen materiaal, toch? Alles op de site (op het logo nu na dan) is van Arenanet?

Ik vind het logo origineel. Het heeft inderdaad alle elementen van een Nederlandstalig Guild Wars 2 fansite. Helaas vind ik het geen mooi logo in zijn totaliteit. Het voelt puur als samengevoegde elementen. Misschien moet het Atonium inderdaad iets meer meekrijgen van de draak net als de molen...

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Berichtdoor Felblade » 24 aug 2012, 21:34

Ik had ook nee gestemd, om de redenen die ik eerder had genoemd ;)

Avonturier

Berichtdoor Araturo » 24 aug 2012, 21:34

ik denk dat we het er nu al over eens zijn dat het een mooi concept is maar dat het belgische gedeelte in drie-kleur moet en misschien wat meer in thema...
...als de rest nu gewoon even isntemt of tegenstemt of ook echt iets nieuws toevoegd dan scheelt dat weer met het bekijken van de resultaten...

Veteraan
Guild: Limburgse Jagers

Berichtdoor Godefridus » 24 aug 2012, 21:37

Beetje over de top voor mijn smaak... moet zeggen dan bevalt met het gw2nl alliantie logo beter.... wellicht iets in diezelfde trend? Bijv. GW2NL dan in rood-wit-blauw, de GW2 draak daarachter in de belgische driekleur... en dan "nederlandstalige community" er onder.

Maar wat hier ook al aangegeven werd... een logo is geen op zichzelfstaand iets wat je gewoon maar ff op je site gooit... ontbreekt een beetje integratie van het logo in de site.... dat alleen al zou een heel verschil maken, zelfs met het huidige logo....

Avonturier

Berichtdoor Araturo » 24 aug 2012, 21:38

Godefridus schreef:Beetje over de top voor mijn smaak... moet zeggen dan bevalt met het gw2nl alliantie logo beter.... wellicht iets in diezelfde trend? Bijv. GW2NL dan in rood-wit-blauw, de GW2 draak daarachter in de belgische driekleur... en dan "nederlandstalige community" er onder.

Maar wat hier ook al aangegeven werd... een logo is geen op zichzelfstaand iets wat je gewoon maar ff op je site gooit... ontbreekt een beetje integratie van het logo in de site.... dat alleen al zou een heel verschil maken, zelfs met het huidige logo....

mooi gezegd over integratie in de site, ik voelde het wel maar wist het niet onder woorden te brengen

Pionier
Guild: Dutch Doom Brigade [NL]

Berichtdoor Dre » 24 aug 2012, 21:44

VampireLady schreef:Ik vind het spuuglelijk, en wel hierom; Een logo op een website of waar dan ook hoort cohesie te hebben met de rest van je thema/website n co. Kijk naar grote websites. HIerbij ontbreekt t aan alle punten. Het idee is herkenbare punten voor BE en NL toe te voegen met de kleuren van de vlaggen om nog eens extra aan te pappen ik snap het maar nu lijkt het een gebrei zonder enige cohesie met wat dan ook.; Het lijkt niet op 1 item maar iets dat door elkaar is gehusselt. Bovendien zie je zelden dat een logo zoveel kleuren heeft.
Ja een logo heeft meer ondertonen maar daadwerkelijk zoveel kleuren heeft het niet. ( wederom ik begrijp dat dat de vlaggen moet voorstellen )

Maar als je een simpele google search naar logos doet dan zie je dat een sterke logo vaak h9int en niet dik bovenop zet. wat hierbij dus wel het geval is.

/akkoord

als je perse de twee driekleuren wil gebruiken, zoek dan ff het logo op van Euro 2000 (toen België en Nederland samen het Europees kampioenschap organiseerden). En probeer ze op die manier te combineren.

Ik zou iig vermijden om nationale symbolen van België en Nederland te gebruiken en gewoon iets gemeenschappelijks te zoeken (we zijn tenslotte één community)

Avonturier

Berichtdoor Araturo » 24 aug 2012, 21:48

De Leeuw verenigd ons! laten we die dan gebruiken?

Avonturier

Berichtdoor zorgan » 24 aug 2012, 21:49

Ik mis cohesie met de rest het springt er erg uit en ziet er daardoor er goedkoop uit ik ben meer van het strakke design.

Pionier
GW2 ID: nerou.4571
Guild: Velocity

Berichtdoor Nerou » 24 aug 2012, 21:51

zorgan schreef:Ik mis cohesie met de rest het springt er erg uit en ziet er daardoor er goedkoop uit ik ben meer van het strakke design.

Sluit ik me bij aan. Mooi gemaakt hoor maar de gradients vind ik niet zo passen in het logo.
"nana korobi, ya oki"
fall seven times, rise eight times

Veteraan
GW2 ID: Deheerrob.4978

Berichtdoor DhrRob » 24 aug 2012, 22:03

Ook voor nee gegaan.
Het logo is veelste druk, teveel kleuren, maar ook te druk met illustraties. Het lijkt mij beter hiervoor een professional te adviseren, mocht je echt een goed logo willen.

Veteraan
GW2 ID: Dalmatino.2789

Berichtdoor Dalmatino » 24 aug 2012, 22:09

Ik heb ook nee gestemd, nee sorry maar vorige banner was veel mooier.

Pionier
GW2 ID: pfong.1289

Berichtdoor Pfong » 24 aug 2012, 22:21

Ben ook van mening dat de kleuren niet per se hoeven, de molen is typerend genoeg voor nederlands, en dat kan ook gedaan worden met iets typisch voor belgië.

Het concept met de draak / molen vind ik overigens wel heel goed
Tyrgoth Pol Tanu [GRD] - Tyrgoth Zwarthoed [THF] - Pfong Duskwoven [NEC] - Onshy Engorad [MES]

Avonturier
Guild: Draconian Times

Berichtdoor Umratha » 24 aug 2012, 22:47

Vind het leuk gedaan en orgineel. Zal wel wat tijd in gekropen hebben. Maar een vraagje moet echt er een onderscheid in het logo zitten van belgie en nederland? we zijn nederlands talige communitie dus maak het niet echt uit of ge BE of NL zijt. Nu da is mijn mening ik leg me neer bij de meerderheid :grin:

Beheerder

Berichtdoor Dagoh » 25 aug 2012, 06:30

Oude stijl teruggeplaatst gaat hier slotje op.

Keer terug naar Nieuws, Interviews & Artikelen