NCsoft staakt onlineverkoop Guild Wars 2 om servers te ontzi

Interviews, artikelen en meer.
Pionier
GW2 ID: Oxzhor.5730
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

NCsoft staakt onlineverkoop Guild Wars 2 om servers te ontzi

Berichtdoor astra » 31 aug 2012, 12:46

NCsoft heeft tijdelijk zijn onlineverkoop van Guild Wars 2 gestaakt. De uitgever wil voorkomen dat gamers door de toestroom van nieuwe spelers last ondervinden van overbelaste servers. Het spel is nog wel via andere kanalen te koop.

De uitgever maakt via de Facebook-pagina Guild Wars 2 bekend tijdelijk de onlineverkoop van de mmorpg via zijn eigen site stop te zetten. De uitgever tracht op deze manier te voorkomen dat spelers last ondervinden van overbelaste servers. Guild Wars 2 verscheen op 28 augustus voor de pc. Volgens NCsoft waren er al een miljoen exemplaren van de mmorpg verkocht per pre-order.

Het spel is nog wel te koop bij andere web- en fysieke winkels. NCsoft is bezig met het uitbreiden van zijn serverinfrastructuur om de toestroom van nieuwe spelers op te vangen. De uitgever zal zijn eigen digitale verkoop voortzetten zodra dit niet ten koste gaat van de speelervaringen van andere gamers.

Bron: tweakers.net
Greetz Oxelia

Server: Far Shiverpeaks

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Re: NCsoft staakt onlineverkoop Guild Wars 2 om servers te o

Berichtdoor Felblade » 31 aug 2012, 16:16

Of zet gewoon sommige servers op slot, ik neem aan dat als men op een andere server speelt dan ons dat wij daar geen last van zouden moeten hebben..

Pionier
GW2 ID: Oxzhor.5730
Guild: Dutch Doom Brigade [DDB]

Berichtdoor astra » 31 aug 2012, 16:32

Felblade schreef:Of zet gewoon sommige servers op slot, ik neem aan dat als men op een andere server speelt dan ons dat wij daar geen last van zouden moeten hebben..

Dat zou zeer zeker een oplossing zijn lijkt mij vol is vol, zo ging het ook in wow.

Of het stoppen met verkoop via hun website een goede optie is ik weet het net zo niet.

Kijk ik wil natuurlijk ook stabiel spelen dus een vol is vol mentaliteit zou handig zijn.
Greetz Oxelia

Server: Far Shiverpeaks

Pionier
GW2 ID: dijkstra.5981
Guild: Legacy of Rin

Berichtdoor Felblade » 31 aug 2012, 16:54

astra schreef:
Felblade schreef:Of zet gewoon sommige servers op slot, ik neem aan dat als men op een andere server speelt dan ons dat wij daar geen last van zouden moeten hebben..

Dat zou zeer zeker een oplossing zijn lijkt mij vol is vol, zo ging het ook in wow.

Of het stoppen met verkoop via hun website een goede optie is ik weet het net zo niet.

Kijk ik wil natuurlijk ook stabiel spelen dus een vol is vol mentaliteit zou handig zijn.

Daarbij komt ook nog eens dat men massaal servers kiest waar WvWvW succesvol is, a la Far Shiverpeaks, wij hebben constant een dikke boost qua WvWvW stats.

Als het zo door gaat hebben we over een paar maanden slechts 3-4 andere servers waar we tegen kunnen WvWvW'en die niet direct afgeslacht worden, wat uiteindelijk wel de bedoeling is natuurlijk, maar tot die tijd zullen nieuwe spelers blijven komen.

Ik zag ook dat er massaal guilds naar Northern Shiverpeaks (US server?) gingen omdat de één de ander volgt en zo een ketting opbouwt.

Staking van verkoop lijkt me ronduit slechtste wat je kunt doen slechts enkele dagen na release, ze wisten echt wel wat hun te wachten stond, ik had verwacht dat ze wel wat meer ruimte achteruit hielden op servers voor worst-case-secenario's.

Ik erger me er zelf in ieder geval ook al aan dat ik soms uren vastzit in Overflow servers, soms laggen die ongelooflijk veel en vaak komt het erg ongunstig uit wanneer ik kan switchen.

Avonturier

Berichtdoor vengful guardian » 31 aug 2012, 18:44

jezus man ik dacht gw2 is goed gebouwet spell met groote ruimtes nu kan ik niet eens in far shiverpeaks waar mijn vrienden zijn =( (heb het spell nog niet maar over paar weeken wel) dus echt balen man =(

Avonturier
Guild: Running Amok [Amok]

Berichtdoor Eenmansrel » 31 aug 2012, 18:47

vengful guardian schreef:jezus man ik dacht gw2 is goed gebouwet spell met groote ruimtes nu kan ik niet eens in far shiverpeaks waar mijn vrienden zijn =( (heb het spell nog niet maar over paar weeken wel) dus echt balen man =(

gewoon levelen in PVE en later world changen,als dat kan.

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 31 aug 2012, 19:06

Felblade schreef:
astra schreef:

Ik zag ook dat er massaal guilds naar Northern Shiverpeaks (US server?) gingen omdat de één de ander volgt en zo een ketting opbouwt.

Dat veel guilds nu naar de Northren Shiver Peaks verhuizen komt omdat Team Legacy zich daar gevestigd heeft. En de verwachting is dat deze server In Amerika gaat rulen. Team Legacy heeft op dit moment over de tweehonderd leden verdeeld over een paar guilds met daarbij een grote alliance. Deze server zal straks voor 90% W.v.W.v.W en sPvP gericht zijn. Team Lagecy rulde ook de beta s al. Ze wilden van te voren niet zeggen welke server ze voor de release gekozen hadden, omdat zij hun alliancy veilig wilde stellen en geen behoefte hadden aan allerlei noob guilds die op hun succes willen meeliften. Dus nu zie je deze guilds alsnog verhuizen.
Laatst bijgewerkt door Grijze Postduif op 01 sep 2012, 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Pionier
GW2 ID: ravagers.5294
Guild: paradox knights

Berichtdoor darkpasion » 31 aug 2012, 22:56

ik ben wel van plan om mijn eigen guild te verlaten. deze overflows zijn zo erg irritant. en als je dan de kans krijgt en je gaat tijdens een random event ( 1x gedaan ) is daar dus geen random event... kwam ik dus ook later achter.

ik denk dat ik naar een US server ga. op de een of andere manier vindt ik Nederlanders toch altijd anders XD. heb eigenlijk altijd 100% met engelse gespeeld en was eigenlijk net zo leuk

Veteraan

Berichtdoor Grijze Postduif » 01 sep 2012, 10:52

darkpasion schreef: deze overflows zijn zo erg irritant. en als je dan de kans krijgt en je gaat tijdens een random event ( 1x gedaan ) is daar dus geen random event... kwam ik dus ook later achter.

Overflows hebben mijn inziens maar 1 voordeel en dat is voor je gathering. Kom je in de overflow dan kan je als een jekko alles in een gebied gatheren. Meestal na 10-15 minuten kan je naar je server zelf en daar staan alle gathering items dus weer opnieuw. Verhuis je daarna naar een andere area dan kan je ditzelfde spelletje opnieuw doen. Zo verzamel je in korte tijd heel veel stuff. Voor de rest vind ik ze een " pain in the ass." :wink:
Denk altijd eerst goed na voordat je iets stoms zeg. (Confuzius)

Pionier
GW2 ID: ravagers.5294
Guild: paradox knights

Berichtdoor darkpasion » 01 sep 2012, 11:13

zo had ik het nog niet gezien maar inderdaad^^ dus ik ga hoogst waarschijnlijk naar een rustige server. maar heb wel gelezen dat de server capaciteit weer omhoog is gegaan.

Pionier
Guild: Dutch Doom Brigade [NL]

Berichtdoor Dre » 02 sep 2012, 12:02

Grijze Postduif schreef:
darkpasion schreef: deze overflows zijn zo erg irritant. en als je dan de kans krijgt en je gaat tijdens een random event ( 1x gedaan ) is daar dus geen random event... kwam ik dus ook later achter.

Overflows hebben mijn inziens maar 1 voordeel en dat is voor je gathering. Kom je in de overflow dan kan je als een jekko alles in een gebied gatheren. Meestal na 10-15 minuten kan je naar je server zelf en daar staan alle gathering items dus weer opnieuw. Verhuis je daarna naar een andere area dan kan je ditzelfde spelletje opnieuw doen. Zo verzamel je in korte tijd heel veel stuff. Voor de rest vind ik ze een " pain in the ass." :wink:

Liever overflow servers dan queue's tbh.

Overflow servers zijn veruit de beste oplossing om iedereen die niet op een volle server kan, toch te laten meespelen.

Keer terug naar Nieuws, Interviews & Artikelen